07 Mayıs 2008

İYİLİK VE VEFA (var mı ki??)

SIKILDIĞIM ANLARDA,ÖYKÜLER VE ŞİİRLERLE AVUNURUM..
BANA ÇOOK ŞEY ANLATTIKLARI GİBİ,
BENİM KENDİMİ İFADE EDEMEDİĞİM GİBİ BİR GERÇEĞİ TEKRAR ÇARPARLAR YÜZÜME..
BENİM YERİME ONLAR KONUŞUR O ZAMAN..
****************

Bir kurdu avcilar fena halde sıkıştırmıştır.
Kurt ormanda oraya buraya kaçmakta, ancak peşindeki avcilari bir türlü ekememektedir.
Canini kurtarmak için deli gibi koşarken bir köylüye rastlar.
Köylü elinde yabasiyla tarlasina girmektedir.
Kurt adamin önüne çöker ve yalvarmaya başlar:

"Ey insan ne olur yardim et bana, peşimdeki avcilardan kaçacak nefesim kalmadi, eğer sen yardim etmezsen biraz sonra yakalayip öldürecekler. "

Köylü bir an düşündükten sonra yanindaki boş çuvali açar, kurda içine girmesini söyler.
Çuvalin ağzini bağ lar, sirtina vurur ve yürümeye devam eder.

Birkaç dakika sonra da avcilara rastlar.
Avcilar köylüye bu civarda bir kurt görüp görmediğini sorarlar, köylü "görmedim" der
ve avcilar uzaklaşir.
Avcilarin iyice uzaklaştiğindan emin olduktan sonra köylü sirtindaki torbayi indirir,
ağzini açar, kurdu dişari salar.

"Çok teşekkür ederim" der kurt, "Bana büyük bir iyilik yaptin"
"Önemli değil" der köylü ve tarlasina gitmek üzere yürümeye baslar.
"Bir dakika" diye seslenir kurt: Çok uzun zamandir bu avcilardan kaçiyorum, çok bitkin düştüm, açim, kuvvetimi toplamam için bir şeyler yemem lazim ve burada senden başka yiyecek bir şey yok."

Köylü şaşirir:
"Olur mu, ben senin hayatini kurtardim."
"Yapilan iyiliklerden, verilen hizmetlerden daha çabuk unutulan bir şey yoktur" der kurt.
"Ben de kendi çikarim için senin iyiliğini unutmak ve seni yemek zorundayim. "

Bir süre tartiştiktan sonra, ormanda karşilarina çikacak olan ilk üç kişiye bu konuyu sormaya ve ona göre davranmaya karar verirler.

Karşilarina önce yaşli bir kisrak çikar.
" Ne vefasi " der kisrak ,
"Ben sahibime yillarca hizmet ettim, arabasini çektim, taylar do ğurdum, gezdirdim.
Ve yaşlanip bir işe yaramadiğimda beni böylece kapiya koydu...

" Bir sifir öne geçen kurt sevinirken bir köpe ğe rastlarlar.

"Ben hizmetin değerini bilen bir efendi görmedim" der köpek, " Yillardir sadakatle hizmet ederim sahibime koyunlarini korurum, yabancilara saldiririm, ama o beni her gün tekmeler, sopayla vurur..."

Kurt köylüye döner,

"İşte gördün" der. Köylü de son bir çabayla
"Ama üç diye konuşmuştuk, birine daha soralim , sonra beni ye" diye cevap verir.

Bu kez karşilarina bir tilki çikar .
Başlarindan geçenleri, tartişmalarini anlatirlar.
Tilki hep nefret ettiği kurda bir oyun oynayacaği için keyiflenir.

"Her şeyi anladim da" der tilki
"Bu küçücük torbaya sen nasil siğdin?"
Kurt bir şeyler söyler, tilki inanmamiş gibi yapar:
"Gözümle görmeden inanmam..."
İşin sonuna geldiğini düşünen kurt torbaya girer girmez, tilki köylüye işaret eder ve köylü torbanin ağzini sikica bağlar.

Köylü eline bir taş alir ve

"Beni yemeye kalktin ha nankör yaratik" diyerek torban in içindeki kurdu bir süre pataklar.
Sonra tilkiye döner
"Sana minnettarim beni bu kurttan kurtardin " der.

Tilki de "Benim için bir zevkti" diye cevap verir.

O an köylünün gözü tilkinin parlak kürküne takilir , bu kürkü satarsa alacaği parayi düşünür
ve hiç beklemeden elindeki taşi kafasina vurup tilkiyi öldürür.

Sonra da torbanin içindeki kurdu ayağiyla dürter:

"Hakliymişsin kurt, yapilan iyilikten daha çabuk unutulan bir şey yokmuş..."


CAN DÜNDAR

10 yorum:

enn pasta dedi ki...

Ne diyebilirim ki ?
Okurken o kadar insanı koydum çıkardım ki o temsili hayvanların yerine.
Çoğu da "cuk" oturdu hani :)
Zaten az kaldı "saf" ca düşünen insan ;ki onlara da "aptal" deniliyor günümüzde...Onları tam olarak oturtamadım ,yani şüphelendim açıkçası :)
Teşekkürler yazı için sevgili Bendeniz.

[Miss] dEsignEr... dedi ki...

Bendeniz merhabaa :)Sana mesaj yolladım şablon konusunda artık yardımına ihtiyacım var...! :) ezgiece.....@hotmail.com :) benim adresim bak maillerine gelmiştir:) Bu arada blogumada uğra lütfen açıklamamı sen görmelisin ... İyi bak kendine

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Çok kötü yaa. Her iyilik karşılıklı bu dünyada. Ondan vazgeçtim iyilikler hemen unutuluyor. Çıkar dünyası herşey. Ne kötü değilmi :(

PaNDoRa dedi ki...

aaa evrenciğim de uğramış burayaaa... Ama nasıl güzel ve doğru bir hikaye değil mi arkadaşlar. İyilik yapıyorsun ve arkanı döndüğün anda unutuluyor, saniyelik bir şey sanki. Sağol canımın içi paylaşımın için. Sevgiler...

Nurtella dedi ki...

ev®en- Aynı şekilde,o kadar çok isimle tasvir ettim ki,o "saf" ların başkanıyım ben işte,(şahikanın dediğinden:))
ben teşekkür ederim,sevgiyle..

-->EzGi okudum kuzucum yazdım mail sana,yemin etmek üzereydim bi daha şablon yapmıcam diye ama ilk sana söz vermiştim:))görüşürüz tatlım..

Muhabbet Çiçeği hemde unutmakla kalmıyorlar inan buna..nankörlükten yorgun düştüm:((

PaNDoRa bugün dellendim gene,bu gedi aklıma yazayım relax olayım dedim hehe:)))
öptüm çok..

PaNDoRa dedi ki...

Canım arkadaşım bırak dellenmeyi falan, nasıl yaşlı bir bayan olacağından bahset :) Ama önce bana bir uğra:) Öptüm arkadaşım sevgiler...

Nurtella dedi ki...

yaa pandora ne alemsin git bak tamda az önce ne yazdım evren e hehe:))

PaNDoRa dedi ki...

Aynı anda Evrendeymişiz güzelim :))

PaNDoRa dedi ki...

Uyusam iyi olur :)) İyi geceler canımm.

enn pasta dedi ki...

Demek "piştiii" olayını ilk burada anladınız ? (Ben de bir tür "iz " sürüyorum gibi oldu ) :))))