17 Eylül 2008

Kim olduğumu merak ediyor musun?


Bana aldanmayın!
Yüzüm bir maskedir,
Sizi aldatmasın.
Binlerce maskem var,
Çıkarmaya korktuğum,

Ve
Hiçbiri ben değilim...
Olmadığımı göstermek
İkinci doğam oldu.

"Kendinden emin biri" dersiniz,
Sanki; güllük gülistanlık
Benim için herşey...
Adım güven belirtir,

Ve
Oyunumun adı;
"Ağırbaşlılık" tır.
İçimde ve dışımda denizler sakin,
Her şeyin kumandanı ben...
Kimseye gereksinme duymayan
Ben...
Fakat, inanmayın bana,
Lütfen!

Herşey dışta, düzgün ve cilalı
Hiç yıpranmayan, her zaman saklayan
O maske!
Altta ne güven ne de rahatlık...
Altta,
Karışıklık, korku ve yalnızlık içinde bocalayan
Gerçek ben!


Ama saklarım bu gerçeği savunuculukla.
Kimsenin bilmesini istemem...
Zayıf taraflarımı düşündükçe
Titrer ve sararırım...
Ya başkaları görürse iç dünyamı...
Gerçek ben ve yalnızlığımı!
İşte;
Maskelerimi onun için takarım...

Onun için, arkalarına saklanacak
Maskeler yaratırım...
Onlar;
Gösterişte kullanabileceğim
Parlatılmış yüzlerim.
Beni korur, bakan gözlerden.

Beni olduğum gibi kabul edecek,
Sevecek
Bakışları bulamazsam,
Solacak kuruyacak gerçek ben...

Ve
Ben bunu biliyorum.
Beni kendi maskelerimden kurtaracak,
Kurduğum hapishaneden kaçıracak
Diktiğim engellerden aşıracak,
Beni seven,
Beni anlayan
Bakışlar olacak.

Bana,
"Sen değerlisin" diyecek,
"Maskesizken daha bir insansın"
"Daha yakın, daha bir dostsun"
Diyecek bir bakışa
Beni gören bir bakışa
Muhtacım...

Benim yanıma sokulman kolay olmayacaktır!
Uyarırım seni dost!
Uzun yıllar kendini yetersiz hissetmiş ben,
Sana kendini kolayca açamayacaktır.
Bütün gücümle tutunacağım maskelerime
Ne kadar sokulursan yakınıma,
O denli şiddetli geri iteceğim seni.

Kim olduğumu merak ediyor musun?
Hiç merak etme.
Ben, çevrendeki
Her erkek ve kadınım.
Maske takan her insanım.

Charles C. Finn
Çeviri: Doğan Cüceloğlu

9 yorum:

Flame dedi ki...

zaman zaman herkes takmak zorunda kalır maske. Mutsuzsundur yada kırgın kimse bilsin istemezsin. Şen görünürsün falan filan.. ama sürekli maskelerle dolaşmak hastalık olmalı. Maskesiz günler efendimmmm :) hepimize

Yonca dedi ki...

şiir de; resim de çok başarılı. Ah o maskelerimiz, hayat kurtarıyor çoğu zaman.

Nurtella dedi ki...

Flame,sahtekarlık adına takılmışsa maskeler-ki çok karşılaşıyoruz kuzu postuna bürünmüş kurtlarla..o zaman fena..şiirin anlatıığının dışında bu.
bizden de uzak olmasını dilerim.

Yonca,çok teşekkürler canım,hoşgeldin.Zaman zaman kurtarıcımız oluyor haklısın..

çoBAnKızI dedi ki...

kuzu postuna bürünen kötü niyetli kurtların maskeleri yüzlerine yapışsın da, hep iyi kalsınlar inşallah..

aminn =))

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Paylaşımın için sağol canım.Çok güzelmiş.Aslında hayatımızın belli zamanlarında birçok maskeler takmışızdır.

Zeugma dedi ki...

Diğer insanları etkileyip üzmemek adına mutsuz ya da üzüntülüyken sanırım maske gerekiyor biraz ..
Ama ben maskesini hiç çıkarmayan ve ne yapacağı belli olmayan insanlardan nefret ediyorum.
Yine güzel bir paylaşım.
Teşekkürler güzel yüreklim : )

ŞAHMARAN dedi ki...

maskesizken herkes daha bir güzel,
daha bir özel.
maskeliyle maskesizi ayırdetmek işte en zor olanda bu.

nilay dedi ki...

Blogunun template'ni yine ne yapmış siye girer oldum gerçekten. Önce ona bakıyorum. Sonra neler yazmış diye bakıyorum.

Anonymous dedi ki...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!