27 Eylül 2008

EKRAN GÖRÜNTÜSÜ NASIL YAKALANIR?

Şimdii teknoloci özürlü olduğunu iddia eden canımın içi İncegülüm ün özel peçeteye yazıp istekte bulunması sebebiyle bendeniz uzman kişi:P bilmeyene bişi biliyomuş modunda havalara girip ekran görüntüsü nasıl yakalanır 2 metotla anlatıyorum:

İlki eğer bir program kullanmak istemiyorsanız ya da yoksa bilgisayarınızda henüz,

1.PrtSc tuşuna abanıyosun incegülüm,
2.ekranı indirip PAİNT e tıklıyosun bembeyaz bi sayfa açılıcak,açıldı mı?
işte o sayfaya mausunla bi tıkla,hemen CTR ve V tuşlarına aynı anda aban şekerim,elini çektiğin an
aha ekran görüntüsü oraya çıktı değil mi?
3.Köşeden DOSYA-FARKLI KAYDET tıklıyosun.Dosya adı verebilirsin,asıl önemli konu kayıt türü var hemen altında,onu JPEG(*jpg,*jpeg,*jpe,*jifif) seçmelisin.Püf noktası budur canım.


Sonra kaydettiğin yerden alıp kesmen gerek WİNDOWS LIVE FOTOĞRAF galerisi kullanmanı öneririm o zaman kolay.

Neyse,diğer yöneteme geçeyim çünkü bu bence çok daha basit:
Daha önce başka bir program kullanıyordum ama sonra bunu keşfettim,boyutu çok çok küçük
ve kullanımı çok kolay,bir sitede buldum(bende önceden vardı çünkü usb ile taşıdım:))
ve Türk malı bu,herkes onu kullanmalı:))adı bile YAKALA!! o derece yani
resimli anlatıyorum,önce siteden indirmek için tıklıyosun:



sonraa kurulum gerekmediği için masaüstüne çıkartıyosun programı ve böyle ayarlıyosun:
*yayımcı doğrulanmadı diyo ama çalıştır diyosun(her halta öyle diyo çünkü bu meret)
*(istediğin kısa yolu seçebilirsin ama ben alışk olduğumuz için PrtSc yi işaretledim)
*jpg kaydetsin istiyorum diğer seçeneklerde var,isteyene.
*ve ekranı tam boy alabilirsin ama ben seçili alanı almak istiyorum sonra kesmekle uğraşmıyım diye.
Standby a tıklıyosun her seçenekten sonra kaydediyo seçimlerini.

**tıklaaaaa

****************
Sonra bir daha dokunmuyosun bile ona unutuyosun varlığını ,seçimlerini değiştirmek istemediğin sürece.
Ne yapıcam ben bunu diyosan hala,ekran görüntüsü gerektiği zaman seçtiğin tuşa(biz prtsc seçtik ya)tıklıyosun keser gibi seçmeye başlıyo hemen seçiyosun görüntüyü ve kendisi kaydediyo.
Hepsi bu kadar..






3 yorum:

Flame dedi ki...

Ben Paint kullanıyordum genelde ama bir daha bunuda deniyeceğim. Sağol bendeniz. İyi bayramlar...

Nurtella dedi ki...

sanada canım hayırlı bayramlar,bu daha kolay bi metod dene derim ben:))

çoBAnKızI dedi ki...

haha!
ben de o teknoloci özürlüler sınıfındanım sanırsam =))