02 Mart 2008

NEFİS BATON KEKİMİN TARİFİ ve "benim kekim niye kabarmıyo?" sorusunun gizli cevapları..!!

Yoğun istek üzerine öyküsü ve yapılışını ekliyim dedim şimdi aşşağı eklesem belki görmessiniz önceden okuyanlar:))
Şimdi,taşınırken eski teflon kek kalıplarımı almadım,çok eskimişlerdi birde hediye gelir diye düşündüm:P Amaa havamı aldım.Diğer evde kek kalıbı gelirdi sürekli hediye,burda gelmeyesi tuttu.Neyse sonunda bir baton kek kalıbı aldım hem daha şık oluyor hem misafire paylaştırıp kesmesi de hoş ve daha kolay.Ama eve geldik cadıma dedim bu kalıp küçükmü yaaa bi tarif baksana malzemesi az olsun benim tarifler 4 yumurtalı falan çok oluyo sığmaz buna,browni yaparım birde ben daha çok buna yapsak taşıcak,benim ciddi başarılı kek kurallarım vardır aslında:))
mesela yumurta başına yarım bardak şeker denk gelir mutlaka,
süt koydumsa margarin,yoğurt koydumsa sıvıyağ eklerim vs vs
Napim takıntılıyım biraz ama bilirsiniz kek yapmak ciddi zordur.
Kapağı 20 dk açmıcaksınız mesela.Yoksa söner anında bakakırsınız fırına mel mel:P
Fırın önceden biraz ısınıcak,kakaolu altta olucak:)vazgeçicek şimdi gençler okuyosa haa..Ama bu bilgiler püf noktası ve önemli çucuklar..Yoksa sevgiliniz kalkıp topkek alır gelir yanii..

Neyse bu tarif makul geldi diğerlerinden ve denedim.
Her zamanki usulle önce yumurta ve şekeri çırptık, diğerlerini yavaş yavaş ekledik yarısına kakao ekledik çırptık,diğer yarısına damla çikolata ve ceviz:)) yapışmasın diye yağlanmış kalıba az un döktük vurduk pat pat..(böle ses çıkıcak ki havası olsun:))
Kalıbada her zaman önce kakaoluyu koymalısınız çünkü kakao fazla kabarmaz ve diğerini de engeller(annem derdi) bu arada bisürüde işin sırrını öğrendiniz fenamı:)
Sonra ,keki çatalla az az karıştırdık kaos yarattık üzerine az susam toz şeker serptik (her yeri eşit kabarsın diyee)
önceden ısınmış 175 derece :)) fırına sürdük.İlk 20 dk yüzüne bakmadık şımarmasın diye zaten orta raftaydı yaklaık 40 dk pişti sanırım..Ama inanılmazdı.Deneyin mutlaka.Aşağıdada var resimleri kendisinin,kimse yoktu bizbizeydik süslemedikte ama:))

AFİYET BAL ŞEKER OLSUN


3 YUMURTA
1 BARDAK ŞEKER
1 BARDAK SÜT
1 BARDAK TAN AZ SIVIYAĞ
2 KAŞIK KAKAO
3 BARDAK UN(YAVAŞ EKLEYİN SERT OLMASIN)
1 LİMON KABUĞU RENDESİ(YADA PORTAKAL,BİZ ÖYLE YAPTIK)
1 PK KAB.TOZU
VANİLYA

EVDE VARSA KURU MEYVE,DAMLA ÇİKOLATA,CEVİZ EKLEMENİZİ TAVSİYE EDERİM UNA BULAYIP EN SON EKLERSENİZ DİBE ÇÖKMEZ:)

dipnot:portakallı soslu kek,browni,çaylı kek tarifleride vericem izlemeye devam edin.Yemek blogu yaptım yazmadım bişi şablon deneylerime yem ettim burda açıldım iyi mi:P

8 yorum:

Aylin Ünlü dedi ki...

Hay allahım:)Bir kek'in anatomisi bu kadar güzel yapılırdı yani:)Bayıldım anlatışına:)Ellerine sağlık canım,devamını bekliyoruzzz

berfin dedi ki...

canım benim valla sen yazdıktan sonra ne kadar yanlış yapıyormuşum onu öğrendim.bundan kabarmıyor demek benim kekler:)
ellerine sağlık valla hepsini uygulucam:)
öptüm seni ve cadıyı

Mutluveumutlu dedi ki...

Ellerine sağlık ablacım, bol kakaolu üsper görünüyor. Bende aynı tarifi buton kalıba yapıyordum ama susam ve toz şekerin üstüne serpilince her yerin eşit kabardığığı, önce kakaoluyu kalıba dökeceğimizi bilmiyordum.Teşekkürler :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım, püf noktaların süper. ben hep kakaoluyu üste koyuyordum. Bundan sonra alta koyacağım. Kek süper gözüküyor önceden demiştim. Ama şimdi deneyeceğim. Ellerine sağlık. Öptüm çok kocaman.

HAYAT dedi ki...

şimdi bacım ben bunun tarifini aldım denerim bi gün ama evde mamadan geçilmiyor şu an :)
vallahi kek pişirmek dediğin gibi kolay iş değil püf noktalarımız aynı:))
geçen hafta bi kek yaptım portakallı kek fırında coştu bizimki yandan patladı üstten pıtladı aynı senin dediğin gibi malzemeler çok gelince keke sığmadı içi pişemediğinden öyle oldu.ama şimdi akıllandım tabi ki :)

Püstüklü Mama dedi ki...

Ooo! Çok güzel görünüyor :)

Annemin de var bir sürü yemek pişirme kuralları. Bana da geçiyor sanırım zamanla :)

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Harika görünüyor,ellerine sağlık.Bu arada bu püf noktalarının bazılarını bilmiyordum iyi oldu.Ben kakaoyu hep üste koyuyordum:))Ne bilim alta koymam gerektiğini:))Deniyecem bu tarifi...Devamını bekliyorum:)

Nurtella dedi ki...

AY KENDİMİ KAHRAMAN GİBİ HİSSETTİM KIZLAR YAA:)))

AFİYET OLSUN YAPIN MUTLAKA CİDDEN ÇOK ÖNEMLİ KÜÇÜK DETAYLAR BENİM İÇİN..ZİRA MUTLULUK VE GÜZELLİK ONLARDA GİZLİ..

ÖPÜYORUM HEPİNİZİ TEK TEK MUCKK