29 Ağustos 2008

yolculuk nereye??



Sanırım bu konuda hem en zor konuşacak hem de en
çok şey söyleyecek insan benim..
çünkü tam ortasındayım bütün bu bahsedilenlerin.markanın,uyuşturucunun,cinsel açlığın,sigaranın,özentiliğin,yanlış keşfedişlerin..herşeyin en ortasındayım..
durumu iyi olmayanların,orta kesimin,hali vakti yerinde olanın..
özentinin,bağnazın,tutucunun,başıboşun..
daha bir çok çeşit hepsi etrafımda...
kimi arkadaşım,kimi sevmediklerim,kimi de dilden dile macerası gezen-ki zaten dilden dile gezmesi için macera yaşayan insanlar
herşeyi duyuyorum ve inanamıyorum
öylesine korunmuşum ki,annemin bahsettiği cam fanustaydım sanki
ama liseye başladığımdan beri o fanus inceliyor yavaş yavaş
yakında da yok olacak zaten
ama ne mutlu bana ki gerek kendi yapımdan gerek de yetiştiriliş biçimimden dolayı fanustan çıktığım zaman da bu tür şeyler bana yaklaşamayacak..
büyüdükçe farkettim ki bu yaşta ne duyarsa ona yöneliyor insan
iyi-kötü farketmez,sadece karşıdaki biraz süslü anlatsın,yeter
sonrası malum
'bir kerecikten birşey olmaz' o kadar yagın ki..
bir kerecik iç,bir kerecik çek,bir kerecik..................
kandırmaca,yalan,dolan..
bir kerecikten o kadar çok şey oluyor ki,o kadar pişman oluyorlar ki..
işte o bir kerecikten sonra pişman olmayanlar,ailesinin çizmeye tenezzül etmediği yolu aniden ve kocaman yanlışlarla çiziverip o yoldan dönmemeyi de gurur sayıyorlar..
pişman olanlarımız içinse yapacak birşey yok.bir daha yapmayabilir,çok korkmuş,
acı çekmiş olabilir.ama aynı bağnaz kesimin yaptığı gibi ister istemez onları dışlıyorsunuz.farkında bile olmadan..
çünkü onlar sizin çocuklarınız,asla yapmazlardı,ama yaptılar..
bu acıyı farklı şekillerde yaşıyorsunuz.döverek,konuşmayarak,herşeyi yasaklayarak,daha da kötüsü okuldan alarak..
sadece sonuç hep aynı.bir daha asla güvenmiyorsunuz.yeniden yapmasın diye o korkuyu onlara bırakıyorsunuz..bir şeklide bu kırıklık onlara yansıyor.
ama aslında tek öğretmeniz gereken bir şey vardı onlara.

SEN BİR BİREYSİN,KİMSEYE İNANMAK YADA ONLARIN YAPTIKLARINI YAPMAK ZORUNDA DEĞİLSİN.SANA GÜVENİYORUM,ZATEN İNANACAĞIN İNSANIN BUNA DEĞECEĞİNİ ZAMANI GELİNCE ANLAYACAKSIN.O ZAMAN DA YANINDAYIZ.

duymak istediği tek şey bunlar işte.üç satırdan ibaret-ki bir neslin heba olmaması için ayıracak bu kadar vaktiniz vardır diye düşünüyorum.
bunları duymayınca da kendilerine güvenmiyorlar,ailelerinden duyamadıkları şeyleri tüm dünyaya kanıtlama çabasına giriyorlar.kimisi aklı başında tabii ki,bunu okuyarak kanıtlıyor,hem kendi hayatını hem devamını getireceği nesli garantiye alıyor.
fakat ne yazık ki BÜYÜK bir çoğunluğu bunu 'saparak' kanıtlamaya çalışıyor.zamanında konuşmayan aileyi büyüyünce zorla susturuyor..-zamanında konuşmadınız,ilgilenmediniz,ne bu ilgi bıktım yaa defolun - vs vs vs
işte böyle zamanlarda kahretmemek gerekiyor bence,vazgeçmemek..baskıysa baskı,sadece bundan anlayanlar var..
farkı,herkes gibi olarak elde etmeye çalışıyorlar..
işte tam da burada marka ve kötü alışkanlıklar,ahlaksızlıklar devreye giriyor..herkes yapıyor,herkesin var baş savunmaları..
peki ben hiç mi demedim bunları,hiç mi marka istemedim babamdan??
Ama zaten onlar seçimi bana bırakmasa,bir kere olsun iyisi olsun zihniyetinde olmasak bunu da demezdim.
bunları yazıyorum çünkü yazmazsam ikiyüzlülük olur.ama işin içinde sebepler var..
gençler arasında bir yarış yok,ama ister istemez kademeler oluşuyor.iyi ve eğitimli ailelerin iyi ve eğitimli çocukları kaliteyi tercih ediyor.sadece ve sadece rahatlık adına.ama durumu olmayan,yada kalitenin farkında olmayanlar ise bunu direkt 'benim ne eksiğim var acaba' diye algılıyorlar ve gerek aileye baskı gerek daha kötü yollarla elde etmeye çalışıyorlar.olmadı sahtesi.ama bu onları öylesine yaralıyor ki,ya başka şekillerde(sigara,uyuşturucu,sevgili..)kendilerini kanıtlamaya çalışıyorlar ve kendi maddiyatının suçlusu onlarmış gibi 'iyi çocuk'ları da batırıyorlar.ve bundan zevk alıyorlar..böylece hepsi kötü oluyor,kademesiz..
bir de iyi ve eğitimli ailelerin kötü çocukları var.bunlar da aynı şekilde yaralıyor diğerlerini.sadece ve sadece diğerleri için giyiniyorlar,normalde iki spor ayakkabı bir bot yeterken(durumu iyi ve zevkli olanlar birer tane fazla da olabiliyor)
ayakkabı odası olanların ciddi psikolojik rahatsızlıkları var diye düşünüyorum.biliyorlar çünkü,diğerleri onlara ulaşmaya çalışacak,diğerleri cahilce çırpınırken onlar kahkahalarla bir tane daha alıyorlar,bir tane daha,bir tane daha...ki en büyük tehlike de onlar zaten.
iş dönüp dolaşıp bilinçli ve konuşan ailelere geliyor,ki zaten bu yazıyı okuyanların,ya da yazmamı bekleyenlerin böyle olduğundan eminim..olmayanlar ise ders alır mı,sanmıyorum,kafalarının dikine gidecek onlar..
Zaten zaman ayırıp araştırıp okumazlar ki..
17 yaşında bir çömez mi akıl öğretecek bize diye düşünecekler..düşünsünler.
Ama yetiştirdikleri çocukların posta gazetesinde terör,ekonomi,hükümet gibi haberlere değil de ikinci sayfadaki iğrenç ötesi ve gereksiz sosyete sayfasındaki haberlere ve haydar dümene yönelen ve gittikçe çoğalan,çaresizlik,cahillik fışkıran sorulara ilgisi olduğunun da farkındadırlar umarım..

10 yorum:

umar dedi ki...

Bence sen çok aklı başındasın ve aklını heveslerin uğruna heba edecek gibi de gözükmüyorsun.17 yaşındasın ama senden daha büyüklerine ders çıkaracak kadar da bilgilisin.

Herkesin şımarıklığa biraz hakkı olduğunu düşünüyorum.Ancak herkes haddini bilerek bu şımarıklığı yaşamalı.Özenecekse de sınırlarını bilip özenmeli.Bugün çarşılarda büyük alışveriş merkezlerinde herkesin kesesine uygun alışveriş yapacağı yerler var.

Bunu idrak edebilmeli ve Önemli olan saçma sapan yarışlara kendini sokmamalı insan kendini.

Yarışacaksa bilgisini öne çıkaracak konularda yarışmalı.

Ama nafile.Senin gibi yetişkinliğe giripte bunların idrakinde olan sınırlı sayıda insan var.

Özenmekte eğer kısas bilgiyse,tecrübeyse,eğitimse çok güzeldir ve özenilmeli diye düşünüyorum.

Marka kültürüne ayak uydurmak,arkadaş ortamlarında sosyal statü vs ispat etmek için ailesinin imkanlarını zorlamak ve onları sıkıntıya sokacak şeyler yapmaksa bu ahmaklıktan başka bir şey değil.

Muhakkak böyle davranan insanların ailelerinde büyük sorunlar olduğu için bu o gencin davranışlarına yansıyor.Tek suçlu ailedir demekte yanlış olur çünkü medyası var,reklamı var arkadaş grubu var varda var...

Ablak ve şapşal buluyorum ben etrafıma baktığımda gençlerin çoğunu.Özellikle genç kızlar.

Hedefsiz,yönsüz ne istediğini bilemeyenlerle dolu etraf.

Kötü şeyleri yaparken bile insan istikrarlı olur mesela.Eroyinmansa kafa çeker sürekli sende eroinman bağımlı dersin.

Bakıyorum herşeyi yapma isteği ve potansiyeli var gençlerde.Bu daha büyük bir tehlike ve yönsüzlük bence.Zihinsel boşluğun en belirgin göstergesi.

Ailede başlayan bir kartopunun,arkadaş grubu ve medyada gördüklerinin gazlamasıyla büyük bir çığa dönüşen koca bir gürültüden ve kirlilikten ibaret herşey.

Nlp eğitimlerimden birinde ''Davranışlar davranışları doğurur'' diye bir cümle kafa yer etmişti.

Çok güzel ve haklı bir söz.

Sevgi görmeyen,aile içinde iletişim eksikliği yaşayan,değerinin bilindiğinin gösterilmemesi,önemsenmemesi, gencin davranışı da dışarıya karşı bu şekilde oluşturuyor.

Hep empatiyle bakmak gerektiğini düşünürüm kızmak ve sövmek yerine.Ailelerini suçlamak,onları suçlamak yerine sevgi gösterdiğinde ve onları dinlediğinde gerçeğin apaçık ortada olduğunu görüyorsun o zaman...

Keşke bu kötü durumlar yaşanmasa da yetişen nesil bir öncekini utandırsa.

[Miss] dEsignEr... dedi ki...

Ay bu konular beni ürpertiyor..
Ben 17-18 yaşına gelince ne olucak acaba ..Bu bir kerecikten birşey olmaz lafındanda ayrıca korkuyorum..Aman allah korusun ya.Annem hep arkadaş ortamına dikkat etmen gerekiyor falan diyo..
Bu arada sana benim şablonla ilgili bi mail atıcam şidmi bakarmısın lütfen..
Öptüm senı ablacım..
Kendinize iyi bakkkıııın..

umar dedi ki...

Biraz hızlı yazınca yazının bazı yerlerinde cümle düşüklüğü yapmışım.Özür herkesten.

PaNDoRa dedi ki...

Sigocuğum ne güzel şeyler yazmışsın böyle. Ne kadar doğru tespitlerde bulunmuşsun. Hayran kaldığımı itiraf etmek istiyorum. Bu yazıyı herkes okumalı bence, okumalı ve ders almalılar. Çok teşekkür ediyorum canım konuya dahil olduğun için. Yüreğine sağlık, çok öpüyorum seni....

HAYAT dedi ki...

akıllı başında ne yapmak istediğini bilen bireysin.
yazın harika olmuş.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Çok haklısın. Ders alınacak çok şey var.Yüreğine sağlık. Sevgiler canım.

Nurtella dedi ki...

BEN BU KEZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMIN YAZDIKLARINA CEVAP VERMEYECEĞİM,
SADECE TEŞEKKÜR ETMEK GELİYOR ELİMDEN.
VE KENDİ YORUMLARINA TATLI CADIM CEVAP VERMEK İSTER BELKİ.

AMA DÜN GEL FİKİRLERİNİ YAZ BAKALIM DEDİĞİM AN TEK BAŞINA OTURUP YAZISINI YAZDI,RESİMLERİNİ EKLEDİ VE BANA ISRARLA GÖSTERMEDİ YAYINLAYANA KADAR BUNU BİLİN.YANİ BEN DE SİZİNLE BİRLİKTE OKUDUM.

GÖRDÜM Kİ EMEKLERİM VE ÇABALARIM BOŞA GİTMEMİŞ,VERDİĞİM KOCAMAN SEVGİ VE SONSUZ GÜVENİ BOŞA ÇIKARTMADI,KARÇİÇEĞİM BENİM..
GURUR DUYDUM BİR KEZ DAHA.BERABER BÜYÜDÜK BİZ.HATALARIMDA ÖZR DİLEMEYİ BİLDİM.SAYGI DUYDUM ONA.BİR BİREYDİ O.KARŞILIK BEKLEMEDİM VERDİKLERİME.AMA "HAK ETMEDEN SAHİP OLUNMAYACAĞINI" ÖĞRETTİM ONA..BEN DE ÖĞRENDİM..

EN BASİT BİR KONUYU BİLE SAATLERCE KONUŞMAM,NEDENİNİ AÇIKLAMADAN BİR "HAYIR" BİLE DEMEDİĞİM CADI(ANNEMİN SÜREKLİ AMMA KONUŞUYOSUN BUNLA OOFF PATLAT KAFASINA ÖNERİSİNE RAĞMEN:))BENİ BOŞA YORMAMIŞ:d

BENİM YAZIMDA ANLATMAYA ÇALIŞTIĞIMDA BUYDU.TAM İLGİ,TAM DESTEK VE İLETİŞİM OLMAZSA ÇOCUKLAR UÇURUMA İTİLİYOR..

ALLAH HEPİMİZE SABIR VE GÜÇ VERSİN
SENİ SEVİYORUM BİTANEM BENİM

umar dedi ki...

Canım açıklama yapmana gerek yoktu zaten herşey apaçık ortada.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Canım benim. Sen söylenecek her şeyi söylemişsin. İşte senin gibi gençler sayesinde hala umut taşıyabiliyor bu insanlık. Ben şimdi susuyorum ve alnından öpüyorum. Tatlı cadı.:)

Bri... dedi ki...

Ben senin düşüncelerini ve yaklaşımını zaten önceden de biliyo ve yeterince gurur duyuyodum,bunu yazında bi kez daha hissettim..
Seni gerçekten arkadaş gibi gören bi annen var bu bi çok şeyin anahtarı zaten,ama senin yaşıtlarına oranla bi artında şu ki son derece olgun düşünebiliyosun..
Sölediğin herşey sonuna kadar doğru..
Kötü alışkanlıkların temel noktası kendini kanıtlama çabası diye uzmanlar bangır bangır bağırırken nerde bu aileler,niye değişmiyolar..niye hergeçen gün bilinçli bi toplum olucağımıza geri gidiyoruz..
benim neslim kötüydü,seninki daha kötü..
ve belki ilerisi daha kötüye gidicek..
ve biz sadece seyredicez gibime geliyo...
malesefki..