29 Ağustos 2008

GENÇLİK NEREYE GİDİYOR?


Sevgili Pandoram mimledi beni.Bu sefer zaten dilimizden düşmeyen ve bizi çok yakından ilgilendiren bir konuyla.Konu; ÖZENTİ GENÇLİK NEREYE GİDİYOR?

Bu kez cadımla ikimiz mimlendik.Yani aynı konuyu o da kendi yorumuyla yazıcak burda.
Ama ard arda olmasın dedik.Önce ben tabii zira dersaneye başladı bile cadıcım zamanı olunca yazıcak:)

Ben bir kaç tür gençlik görüyorum,daha doğrusu bir çok...
Aslında konumuz özenti kısım da olsa..

Bu beni zaman zaman şaşırtsa da,eskiden beri böyle gelmiş olduğunu da görüyorum.
O yüzden hiç "aahhh eskiden değildi böyle,nerde o zamanki .........(siz doldurun boşlukları,sevgiler,aşklar saygı vsvs çoğaltırlar ya:P) demiyeceğim.
Çook eski zamanlarda da yozlaşmış,her şeyin suyunu çıkaran saçma sapan ve ahlak yoksunu bir guruh vardı.O zama da suistimal edilen duygular, daha ileri gidersek ailelerine zulum edenler ve babası belirsiz çocuklar vardı.Ne görse içeriğine bakmadan uymaya çalışan şuursuzlar hep vardı.
Her dönem bir özenti dalgası gelip kandırılması ve beyni yıkanması en kolay olan ,kişilik kanıtlama ve reşit olma çabasındaki masum gençeleri önüne katıp toplumda kapanmaz yaralar açmıştır. Hippiler,anarşistler(12 eylül öncesi toplaşan gruplaşan kavga eden suç işleyen kan döken gençler),62 kuşağı vs vs bunlara örnektir.
Bir çok suçsuz ve topluma katkısı olacak akıllı vatansever gençte kaybedilmiştir bu hengamelerde.

Doğru oluşumlar kadar yanlışlar ve bunlardan istifade edenler her zaman olmuştur.
Daha derin ve ciddi bir konudur bu tabii.

Ama günümüz gençliğine bir temel oluşturmuş olması açısından önemlidir.
Gençlerimiz çokça örnekler görüp kendilerine bir yol çiziyorlar ve doğru seçimler yapmalarında yetiştiriliş tarzı da ciddi bir rol oynuyor.
Aileler bu konuda ne kadar önemli görevleri olduğunu unutuyorlar bazen ve göya seçimi onlara bırakıp,sonsuz özgürlük verdiklerini bahane edip sorumluluklarından feragat etmeye kendilerince vicdanlarını susturmaya çalışıyorlar.
Her gördüğüm ezik ve özenti,ne yaptığını bilmeyen tuhaf gencin ailesini merak ettim hayatım boyunca.
Ya da vakitsiz saatsiz olmaması gereken yerde yapmaması gereken pislikleri yapan gençlerin yüzünde bir ışıltı bir mutluluk zerresi görmemekle birlikte kimbilir nelerden kaçtıklarını,ruhlarındaki hezeyanı beynini bu sebeplerden uyuşturmaya çalıştıklarını düşündüm.
O anda aileleri nerede ne yapıyor çocukları düşünüyorlar mı acaba?
Ya da olmayacak kılıkta dışarı çıkan gençleri sokaklara nasıl salıyorlar nasıl tehlikeler bekliyor onları anlatıp neden nasıl engel olamıyorlar?
Benim sevgili arkadaşım der ki,
Yargılama kimseyi,bir insanı ne yaptığıyla değil,neden yaptığıyla değerlendir her zaman..
Sadece kendisi için yaşayan,bir evladın sorumluluğunu almaya yüreği olamayan ama bunu hesaplamadan dünyaya getiren sonra oluruna bırakan ebeveynlere lanet ediyorum.
Aynı şekilde ailesinin gösterdiği bütün çabaya,sevgiye anlayışa ve yaşadığı güvenli ortama rağmen kendisini bulamayan gençlere de çok sitem ediyorum içimden.
Ve geleceğe endişeyle bakmama sebep oluyor bu.
Tek suçlu aile değil hiçbir zaman.Ama bütün yüküde gençlerin zayıf omuzlarına yıkmamak gerektiğini düşünüyorum.
Toplum olarak hepimiz sorumluyuz her bir gençten..

Artık yetişkin ve kendi kanatlarıyla uçmaya günbegün yaklaşan bir evlat sahibi olarak,
ben kendi sorumluluklarımın farkındayım.
Mükemmel olamam belki ama elimden geleni gücüm tükenene kadar yapacağımı biliyor ve beni mahçup etmeyeceğinden eminim.
Tek istediğim sağlam bir kişiliği ve ruh yapısı olsun ve kendi ayakları üzerinde kimseye tutunmadan,sendelemeden dursun.
Her konuyu açık açık konuşabiliyoruz ve en küçük psikolojik sorununda benimle paylaşamıyorsa,yada yetmediği yerde doktordan yardım alabileceğimizi söylüyorum ona.
Kendini bulma sürecinde çok olgun ve aklı başında olduğunu görmek beni inanılmaz mutlu ediyor ve gururlandırıyor.
Özendiği ufak tekef giyimdir,saçtır vs dir sorun etmeden ama ipin ucunu kaçırmadan bir ortak yol buluyoruz mutlaka.
Anlaşmazlıklarımız kavgalarımız olmuyor mu?ohooo olmaz mı?
Ama görüyorum ki kötü örnekler eğer başıboş ve ne yaptığını bilmez halde bırakmazsanız etkilemiyor gençleri.
Enerjilerini ve deli çağlarından gelen meraklarını doğru yönlere ve uğraşlara kanalize etmelerine yardımcı olmalıyız.
Destek olduğumuz yönlendirdiğimiz şeyler ilgi ve yetenekleri doğrultusunda olmalı.
Spor,resim,enstruman çalması,sosyal ve kişisel gelişimine faydası olacak her şeye katılmasına teşvik etmeliyiz.


Tikiler,emolar,ünlüler,diziler ve binbir türlü özentilikle gençlerimizi kaybediyoruz.İnternette kontrolsüzce her gördüğünden etkilenen boynunu yana devirip resimlerini her yere yollayıp üye olanlar,trend bu moda bu diye küçük yaştan itibaren botoxlarla silikonlarla uğraşan takıntılı ve kompleksli kesim diğerleri için de büyük tehlike oluşturuyor.Dergilerde gördükleri raşitik tiplere benzemek için kusarak hayatını tehlikeye sokan blumia lı kızlar artıyor..Görüntüye bağlanması her şeyin ve kafaların boş olması eğitimin arka plana atılması acı verici.
Ve bu yaz cidden gördük ki cadımla,bir çok olduğu gibi görünmeyen ve ailesinden utanan genç var.Varoşlardan sosyete(!?) türüyor ve bu hırs çocukları olmadık yerlere savuruyor.
Söz geçmiyor ya da en kötüsü bazılarını aileleri teşvik ediyor.Çektiklerini çocukları çekmesin diye göya..Kendi ayakları üzerinde sağlam durarak sahip olunabileceğini maddi-manevi güce ve şans denen şeyin asıl çalışmaya bağlı olduğunu anlatmıyorlar.
Özümsetmiyorlar.Kolayı seçmelerine göz yumuyorlar.Yanlışı.
Bazıları da umursamıyor.İpin ucu kaçtıkça kaçıyor.

Güzel ve aklıbaşında,vatansever ve Atatürk ü rehber almış ,
eğitim için hiç bir fırsatı kaçırmayan kişisel gelşimine özen gösteren harika bir nesil de geliyor.
Blogger gençlerden çoğunu seviyorum.Recep, Karazade ilk aklıma gelenler.
Çoğalmaları için dua ediyorum diyebilirim:))

Burada da kendini kaybetmiş rotasını şaşırmış genç bir kesim var malesef ama oraya hiiç girmiyim.Zaten yazı aralıkları açık olsun diye çok uzun oldu yazı.
Sabredip okuyan varsa parmak kaldırsın:))hediyelerim olucak kendisine.

Unutmadan,topu hemen BRİDGET e veee bir nesil yetiştirmekte olan UMAR a atıyorum.
Mümkünse..

13 yorum:

immigration guam dedi ki...

im your favorite reader here!

karazade dedi ki...

yazı çok güzel ablacığım, ellerine sağlık...

PaNDoRa dedi ki...

Recep ve Karazade konusunda hemfikiriz, bende oyle düşünüyorum kesinlikle. Teşekkür ediyorum pası cevapladığın ve dahil olduğun için. Sevgilerimle şekerim...

PaNDoRa dedi ki...

Az önce ki yorumda bir sorun mu çıktı anlayamadım ama, Che ve Denizin arkadaşlarınıda mı özenti gençlik olarak görüyorsun yaa, anlayamadım. Bilgi versen de sevinsem...

umar dedi ki...

Güzel bir kompozisyon olmuş,Çok beğendim içerik olarak.Senin cadının da neler yazacağını merak ediyorum çünkü sen yetişkin gözüyle değerlendirdin.Gençler ne düşünüyor acaba ? Aslında bakarsan bana değincek konu bile bırakmamışsın.Yazarım en kısa zamanda.

Nurtella dedi ki...

Karazade çok tşk ablacım:))

Pandora bişey değil canım,hemen cvp layamadığım için kusura bakma lütfen.
Cheyi bir kenara bırak,Deniz ve arkadaşları elbette "Bir çok suçsuz ve topluma katkısı olacak akıllı vatansever gençte kaybedilmiştir bu hengamelerde." dediğim sınıfa dahil.Sormana gerek var mı?Toplumdaki en büyük kapanmaz yaralar bunlar ve yersiz idamlar değil mi?
Ama keşke o devirdeki sağ sol kavgaları çatışmalar gruplaşmalar olmasaydı da bugünlere lanetli bir miras kalmasaydı.

Umar cadı da kendi açısından yazsın diye onların gözünden yazmadım zaten.Ama biliyorum ki sorumsuz anne babalar kimliksiz ve ne yapacağını bilmeyen çocuklara sebebiyet veriyor birazda..
Bekliyorum en kısa zamanda yazmanı,çok tşk..

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Hiç değilse o gençlerin bir ideali, bir amacı vardı. Yine de hepsi aynı değil. Ne o zaman hepsi aynıydı, ne de şimdi.

Ben yine de ailelerin ve ya yetişkinlerin en büyük suçlu olduğunu düşünmekteyim nacizane.

Ve evet, cadımın görüşlerini çok merak ediyorum. Asıl bu işin en büyük mağdurları olarak, gençlik ne düşünüyor acaba...

Sevgiler canım.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Hediyeleri de bi zahmet adrese gönderiver şekerciğim.:))

Nurtella dedi ki...

İncegülüm hediyelerini yollıcam çok tşk sabrına:)
En büyük pay onları yetiştirenler bence de,asıl mağdur gençler değil,kendilerini bilmeyenler mağdur görmüyoki kendini özgür sanıyolar gülüm şekilcilik tavanda görmüyomusun kılıkları:D
Cadı ne dicek bende merak ettim bak:P

HAYAT dedi ki...

özenti gençlik nereye gidiyor biliyor musun ilk önce hiç çalışmıycaklar,ceblerinde paraları olucak,rahat yaşıycıklar,sorumluluk sahibi olmıycaklar ve en önemlisi yaptıkları hatanın farkına vardıklarında ortadaki yavrulara yazık oluyor.o kadar güzel bir yazı ki biz gençlere örnek olucak şeyler.
annemle zaman zaman aramızda şimşikler uçsada ona karşı ailmemize karşı bir söz getirmemek için çabalıyoruz.saç baş giyim konusunda her zaman annemin dediği olmuştur:/
annenin üzerindeki sorumluluklar daha fazla hem anne hem çocuk bu soumlulukları bilmeli belli bi yaşta arkadaş ve dost ilişkili olmalı diye düşünüyorum.biz bunu aslında başaramadık.ama annemden iyi bir eğitim aldık.

Bri; dedi ki...

Bende hediyemin adresime elden ulaştırılmasını istiyorum:)

Konuya sadece özenti gençlik olarak bakmak ne kadar doğru???Bu gençliğin özendiği şeyler onlara dayatılan şeyler değil mi aslında??
Hangisi dünyaya zenginlik özentisi,emocu,punkçı,bağımlı olarak geliyo??Ve hangi aile çocuklarının başına bunları gelmesi için yetiştiriyo??Biraz daha ilgi bi çok şeyin anahtarı haklısınız ama...O kadar da örnekle karşılaştım ki,sadece karakterleri,arkadaş seçimleri değil birazda şanslı olmaları gerekiyo..
Dünya sizin zamanınızda kötüydü artık sizin tahmin edebileceğinizden daha fazla kötü..Onları korumak için cam bi fanusta büyütmeniz gerekli...

Bu aradaa aklıbaşında gençlere beni eklememene üzdüldüm açıkçası:)

çoBAnKızI dedi ki...

yazın için yarının öğretmeni(inşaaallllaaaaaaaahhhh =)) ) , 11 yaşında sevimli bir kuzunun ablası ve bugünün bir genci olarak teşekkürü borç bilirim..

ellerine sağlık =)

ha bir de, parmağımı artık indirebilir miyim?? =))

Nurtella dedi ki...

Hayat sadece aile değil tabii,kişinin kendi doğru yanlışlarını görmei ve kendini yetiştirmeside çok önemli.

Bri fanuta büyütemeyiz malesef ama kendilerini koruyacak ve kendi tercihlerini doğru yapacak olgunluğa erişirken bocalama dönemince ailesi ve kişiliği oturmuş gençler onlara rehber olmalı.Şans diye bir şey olduğu kadar zeka irade ve çalışmak ta var..kullanmayı bilene...

Çobankızı,hoşgeldin çok tşk güzel yorumun için.ve örnek genç bloggerlara dahil olduğun için çok mutlu oldum.indir tabii:))