12 Ağustos 2008

MEKAN AYNI İSİM FARKLI:))

Teknik ayrıntılara gelelim birazcık,evelki yazımda bahsettiğim gibi bol resim ve renkli yazı sevdiğim için ve çoğunlukla uzun olduğundan (gerçi devamını oku ekliyorum artık ama)
,geniş sayfa kullanmak BENİM İÇİN daha uygun olur diye düşündüm ve BEN sidebar bölümünü "sağda" daha çok seviyorum,sayfaya girince direk yazılar okunmaya başlıyor ve diğer dostlarıma yaptığım bloglar(onların arzusuyla) geniş ve solda sidebar olan temalardı ve kendime de aynı tarz yapmak bana yakışmazdı diye düşündüm.
Yani yanlış anlaşılmamak düşüncesi de vardı işin içinde açıkçası.
Ama çokta vahim bir takıntım değil bu durum tabii ki.Bazen paranoyak olduğumu kabul ediyorum:)
Ama beni bilen bilir,bilmeyen de kendi bilir:P))

Artı zaten kişisel bir blog,rahat okunması gerektiğine kesinlikle katılıyorum,
burda dostlarımızın öneri ve istekleri çok değerli (öyle olmasa yorumları açmazdım isimsizlere bile)
ama onun dışında alanlar "KİŞİYE ÖZEL" olmalı, mümkün olduğunca kişiyi yansıtmalı, tarzına ve içeriğine uygun olmalı örtüşmeli diye düşünüyorum.

Elbette birbirimize yapıcı eleştiriler ve elimizden gelen tecrübemiz olan konularda yardımlardan kaçınmamalıyız bunun için ben teşekkür ederim ve yapabileceğim her şey için her zaman herkese yardıma hazır olduğumda bilinir zaten:))

Tam olarak içime sinen ve benimle %100 uyumlu budur diyene kadar da elimden geliyor madem,denemekten gocunmadım.Hatta ruh durumuma göre değiştiği bile olmuştur.

Neyse nerde kalmıştık devam edelim teknik konulara, hevesimi almış ve sorun çıkmasından bıkmış olduğum için hazır temaların:S artık kendime bolgger ın sunduğu bir altyapıyı uyarlamayı daha uygun buldum çünkü evvelden yapamadıklarımı artık öğrendim ve kendim ekleyebiliyorum
Mesela arkaplan resmi,başlık arkaplanı,tarih yanına ikon yapabiliyorum artık(yuppiii:))
ve herkeste olanı sevmeyen bir kişi olarak ne kadar sade olursa o kadar özel hale geleceğini biliyorum.sıkıldıkça ufak ayrıntılarla oynamam yeterli olacak ve bunlar farkedilmeyeceği için göze batmayacaktır.
Bu yüzden mutluyum.

Lakin pc geldiğinden beri sayfaların (nette okuduğum her şey) sol duvara yapışık nedense,
bilen varsa yardım etsin lütfen bu yüzden biraz daha dar ve kenarında pay olan bir şekle çevirdim başka bir sebebi yok belirtmek isterim:))

Blogger ın ciddi bir yazarlık iddiası yoksa,(ki olmaması tercihimdir,takdir ve zevk okuyanındır) sadece belirli bir konuda ciddi yazılar yazmıyorsa(ki bu gündeme göre değişir tabii ki)
İçinden geleni yazmak için dönem ödevi gibi taslak yapmasına karşıyım (zaten yazarken taslak işte) o zaman içten ve samimi olmuyor yazılanlar.
"İçinden geldiği gibi" de olmuyor.
Robottan çıkmış gibi yazılmış ya da haberajanstan bildiriyor.... gibi olan yazılar beni itiyor bu da şahsi bir tercihtir elbette)

Ame genel olarak ter telden çalan ve her tarzda hayran olduğum çeşitli fikir ve sınıflara dair bloglar var ve her birinin bana bir şeyler kattığını düşünüyorum..Görüyorum..Hissediyorum...
Ve öğrenmeyi seviyorum..
Beğenmediklerim,iğrendiklerim, onaylamadıklarım,benim hayata bakışıma taban tabana zıt bloglar ve yazılar da görüyorum ama bana hoşgörülü olmayı ve fikirlere saygıyı hatırlatıyor bu.Yargılamam. rencide edici tek kelime yazma hakkı görmem kendimde asla.Yapıcı olamayacaksam yıkıcı olmak haddime düşmez derim.İrademe güvenirim bu konuda:)
Fikrimi söylemekten çekinmesem de yerle yeksan etmeye çekinirim.

Türkçe kurallarına elimizden geldiğince uymaya çalışmalıyız ona şüphe yok.Ama bazen konuşma diliyle yazmadıysan bir olayı,komik bir an bir acuze hale dönüşebiliyor.
Buna dikkat etmek bu yüzden fazla deforme etmeden biraz sokak dili kullanmak zorunda kalıyoruz.Ölçüsünü kaçırmadan.Argoya ve msn diline ise sonuna kadar karşıyım!

Artık tatil zamanı sona ermekte ve okullar açılınca bloguma daha fazla ve daha düzenli zaman ayırabilirim diye düşünüyorum.
Umulmadık aksilikler ve nahoş süprizler olmadığı müddetçe..
İyi niyetle fikirlerini esirgemeyen(değer vermeyen yapmaz bunu sessiz kalır)
ve elinden geldiğince yardımcı olan dostlarım,ve umar çok çok teşekkürler.:))
incegülüm canımın içi bundan kelli böyle yani...:)))


Bloguma bir isim bile bulamadan başladım yazmaya ve öylesine bir isim verdim geriye dönüp baktığımda bir tarz oturduğunu gördüm zamanla ve bana uyan bir isim buldum artık bugün pandoram sayesinde:)) Ama kendisi bilmiyor hala :))
Farkındamısınız bilmem,blogumda siyasete yer vermiyorum,daha önce söylediğim gibi bunu yapmamın bir sebebi ve amacı var.Özellikle böyle yani.
Politika ciddi bir konu çok çabuk yanlış anlaşılabiliyosun ve gereksiz polemik ve can sıkıcı durumlar doğurabiliyor bazen.Ama "yönetilen" ve "temsil edilen" biz olduğumuza göre,herkesin söz hakkı var.Yazanlara gider fikirimi söylerim gerek duyarsam.Yani fikrin olması için uzman olman gerekmesede yazmak için bir birikimin olmalı.Ve zevkle okurum.
İlgisiz değilim asla ülkemde olup bitenlere ve yitip gidenlere..
Endişelerim var gelecekten yana.Umutsuzluklarım var hatta zaman zaman.
Bir görüşüm yok değil elbette ama paylaşıma uygun gördüğüm sınırlarda blogumda her şey gibi bu da benim için.Yazabilirim de gerek duyarsam ve söylenmemiş bir söz olduğuna inanırsam eğer..

Ve ben kendime değil BLOGUMA koydum bu ismi yanlış anlama rekoru zorlanmasın.
Ve arada güncel olaylara dokunsam da benim blogum konu dışında olduğu için
APOLİTİK
koydum adını...Anlamına takılmayın yani fazla..
Çünkü APOLİTİK olmak başlıbaşına bir seçimdir...Sadece blogum için böyle...
..

4 yorum:

Umar Türkoğlu dedi ki...

Politika yapmak siyasetçilerin işi,hasta bakmak doktorların,binalar yıkıp inşa etmek ise Mühendislerin işi.Blog yazmak ise bloggerların işi.

Yukarıda yazdığım konularda bilgili olmadan,o vasıflara sahip olmadan fikir beyan etmek bana göre çok anlamsız ve gereksiz çaba.Herkes kendi işine bakmalı.

Hoşnutsuzluklarımızı muhakkak hepimiz ifade etmeliyiz ağzımıza fermuar dikemeyiz ama bunu yaparken çok düşünerek kimseyi kırmadan rencide etmeden ve tarafsızca durarak yapmalıyız.

Çok güzel ifade etmişsin herşeyi zaten canım sana yakışanı da budur.Derlenmiş toplanmış güzel olmuş.Çok sevdim.

Apolitik = politik olmayan

Kendine yarattığın bu küçük dünya olan blog dünyasında eminim ki güzel paylaşımların olacaktır.

Burada paylaşım için olmalıyız.Blogcunun en temel yapısı bu olmaldır.

Nurtella dedi ki...

Umar çok teşekkür ederim öncelikle ne demek istediğimi doğru anladığın için:))en büyük paranoyam bu biliyosun.
yeri zamanı gelince sırasıysa fikrimizi tarafsız söylemekten çekinmeyiz tabiiki.Vurdumduymaz bir nesil yetişmemeli.Siyasetçiler politikayı yapıcak elbette ama hepsi gerektiği kadar eğitimli olsa keşke de hatalar yapılmasa:( ve yönetilen de konuşmalı sonuçta temsil edilen tarafız yoksa koyunlardan ne farkımız kalır?
Bunun platformlar farklı ama benim blogum değil:D
Bloglarımız bir amaç beklemeden kendimize ileri dönük anılar bırakmak için var ve paylaşmayı bilmedikten sonra halka açık olmasının bir anlamı da olmazdı..
Paylaştığın ve değerli fikir ve yorumların için çok tşk

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Canım ülkemde, her üç kişiden biri siyasetçi, biri teknik direktör, biri de bizim gibi sıradan vatandaş biliyorsun. Onun üçün, haklısın ve de hep böyle kaaal... hep böyle cana yakıın.:)

Bu gün şarkı söyleyesim var zahir.:))

Nurtella dedi ki...

İncegülüm bari biz bloglarımızı uzak tutalım değil mi?bir tercih meselesi sonuçta,biz değil blog aploitik zaten,canımsın şarkı türkü söyleyelim aynen yaz rehaveti:))