21 Kasım 2008

KENDİ ALAN ADINIZI ALIP NASIL TAŞINIRSINIZ?

Şimdii benim daha önce merak edipte muhattap bulamadığım konuyu bir anlatayım ki,okuyan ve bunu yapmayı düşünen arkadaşlarıma bir hayrım olsun.(kendime yok ama:))

Acaip bir kitleleri ayaklandırma becerim vardır,yetenek daha doğrusu,lider olmalıydım ben ahhh:)

Önce,kısaca sebepleri anlatmıştım.Ücretsiz blog servislerini çokta mutlu mesut kullanırken aniden kapanıvermesi bütün denegemizi alt üst etti haliyle.En kötüsü bunu istedikleri zaman yapabileceklerini bilmekti.Ve bu da eski şevkimizin ve güvenimizin kaybolmasına yol açtı..
Kaybolacak olan anılarımızla beraber burda kurduğumuz dostluklardı.Bazılarımızla hergün beraber olsak ta bir mail adresleri bile yoktu ve her gün komşuya gider gibi gidip okumakla mail,msn vs hiçbişey kıyaslanamazdı.

Yani orda kurduğumuz mutlu 2 odacıklı evimizi çok görüp kapıya koyabildiklerine göre demek kiracıymışız.Bu şok ve mağduriyet içindeyken ohhh size müstehak der gibi dost bildiğimin "ucuz etin yahnisi" yazısı dahada köpürtsede başta,sonra hak verdim.Zira ikna gücüne diyecek yoktu:)

O zaman dedim,yardım et bana yol göster,her yer sis:))

Ama acaip korkuyodum ne yalan söyliyeyim com,net,org benim neyimeydi şirketmiydim ben?:P

Ama ya gene kapanırsa paranoyası ve artık kendime ait dubleks bir ev sahibi olma fikri de pek cazipti.

Neyse sonunda yola çıktık,ben kendi gittiğim yolu anlatayım alternatifler mevcut elbette.
Bilenler bilmeyenlere anlatsın hesabı.

İlk olarak IHS Telekom dan alan adı seçtik..

İsterseniz nick,isterseniz isminiz ve bu çok zor bir karar oldu benim için.Blogumun adresi öylesine konmuştu ve nick diye bişi yoktu bildiğiniz gibi.Bendeniz sadece bir sunum sözcüğü(kulunuz anlamında:)) ve ayrıca bu ismi kullanan bi şarkıcı var.Direk elendi tabii ki.

Neyse,şu an evliyim ama bu soyadımı bilmeyen ve geçmişte kalan,bir gün beni bulmasını umut ettiğim arkadaşlarım var,her okulu ayrı bir yerde bitirdiğim için.Yüzünüzdeki hınzır sırıtışı yokedin hemen:D

Ve bu ismimi bilen yok desem yalan olmaz:))Sadece okul arkadaşlarımın bildiği tam isim ve soyadım bu.Ben dahi kullanmıyorum artık.Yani eşimin sülalesi arasa bulamasın:)) şaka şaka-mı-ki?XD

En önemlisi de babacığımdan bana yadigar kalan isim ve soyadı bu..Bunda karar kıldık.

Neyse,kredi kartı,banka havalesi yada posta çeki ile ödeme yapabiliyormuşsunuz.Bankayı seçtik,sadece alan adı 13,95 YTL Amaa sevgili dostum sadece bunu ödemeye yolladığında,host paketinide siparişe ekleyip bir taşla iki kuş vurmamızı akıl edememişti.Bankaya gelince,14 ytl için 24 ytl havale masrafı çıkartıp memurun kendiside dumur oldu,sonra ATM den ödememi tavsiye etti onunda ücreti 4 yada 7 ytl yalan olmasın,onu da becermeyip köpürüp eve döndüm.

Bu arada beni bu işe sokan arkadaşcağızıma verip veriştirdim,en başta alan adını o alıp bana hediye etmek istemişti ama çok biliyorum ya bu yükün altında kalmak istemedim (!) hem de bayramdı banka kapalıydı.Aksilikler biter mi?Neyse sonunda alan adımı o alıp hediye etti (çookk teşekkür ediyorum, her zaman bana destektir sağolsun,kendimi bişey sanmama sebep oluyor hatta arada :) bu sanal dünyanın bonus tabir ettiğim hediyelerinden biridir benim için,iğnelemeden duramasakta iyi anlaşıyoruz aslında ya:)) html a paketinide sipariş ettirdi bi güzel,bunu becerdim ama kendi başıma,posta çeki seçeneğini isterseniz işiniz hem çabuk biter hem de 1 ytl masraf alıyorlar sadece.27.990 bu paket.ve eve döndüğünüzde faturanız mail adresinize gelmiş oluyor isterseniz kuryeyle eve teslim seçeneğiniz de var.

Ama o sıra işleri yoğun olduğundan mütevellit arkadaşımız pek ortada gözükmedi,daha doğrusu ben burnum düşse almıcam ya aramadım,yazmadım bişey o sorsun illa diye,derken işi iyi bilen biri wordpress kurarım ben dedi beş dakkada sağolsun,15 yaşında bir dahi emrecim ama buton yok bunda dedi ve sorunu tam olarak anlatamadı-ya da anlayamadı öylece bekledim birkaç gün.

Sonunda,host aldığınız firmanın hizmetinin nasıl olduğunu test edin vs diyen bir yazı okudum forumda ve destekten faydalanmaya karar verdim http://www.e-destek.com
Soruma nerdeyse hemen cevap geldi diyebilirim,wp kurmak istediğimi,paketimde sorun olup olmadığını kontrol etmelerini istedim kısaca, bana blog tarzı siteler için html paketlerinin uygun olmadığını,PHP-A sipariş etmem gerektiğini,diğer paketi iade alacaklarını ve değişim siparişi verip farkı ödemem gerektiğini söylediler.Sonra wp yi ücretsiz kurup admin panelimi vereceklerini de eklediler.Süper bir ilgi ve hizmetti gerçekten,birsürü abuk soru sordum hepsine cevap verdiler garipler:)

Ama gerçek şu ki,bizim sayın herşeyi bilen yanlış paket aldırmıştı,bakmaya üşenip.Meşgul falanda değilken hem de!! Acaip kırıldım ve sinir oldum hala geçmiş değil:((

Aldıktan sonra haber ver ben kurarım hemen bisürüde tema yüklerim surat asmaa dese de,bi kere tutmuştur meşhur sarı damarım.Kendi göbeğimi kesmeye alışkınımdır hem.

fark 45 ytl ye yakındı,ama şöyle diyeyim,PHP-A paket fiyatı 72,99 YTL / Ytl
diğer bilgiler için TIKLAYIN

Yine postaneden yatırdım ben ve yine 1 ytl aldılar:) ertesi sabah hem faturam,hem wp admin panelim mail adresimdeydi,tema yoktu tabii pakette,ama onu da becerdim blogger daki gibi yazı fontu rengi vs değişmeyi bilmesem de öğrenirim kurtulmaz benden bilirsiniz..Bilenlerden yardım beklerim ama hayır demem.Smileyse nerden nası ekleniyo bi halletsem şahane olucak.Diğer yazımda blogger dan farklarını anlatırım daha fazla çorba etmiyim konuyu:)
Kısaca yapmanız gereken,verdiğim adresten alan adınızı ve php a paketinizi işaretleyip aynı anda sipariş etmek,postaneye yatırıp destekten wp kurmaları için yardım istemek,zaten pakete kurulum dahil.Sonra blogunuzu aktarmak.Hepsi bu.Blogunuzu bu adrese yönlendiriceksiniz tabii sonra.1 günlük iş.

Toplam 87+2 YTL .Başka soru?

1 yorum:

Seyyah dedi ki...

Ne hoş cümleler bunlar :)