02 Kasım 2008

ATATÜRK "Mustafa" YI GÖRSE...

Can Dündar ın MUSTAFA filmini çok merak ediyorum en kısa zamanda gidip izlemeyi planlıyoruz.
Ama daha çıkmadan eleştiriden kırıldı.Önce sponsorla ilgili olanlar,sonra izleyip çıkanların acımasızca eleştirileri.
Kendi fikrimi yazamıcam izlemeden ama,iyi niyetle başlamış her girişime saldırılması üzüyor beni.
Aynı şekilde değerlerimizden rant elde etmeye çalışılması da.

Dün bir mail geldi ve film bütün sinemalara düşmeden mailler dolaşmaya başladı bile dedirtti.Ama önemli bir yazarın köşe yazısı olduğu için kayda değer olduğunu düşünüyorum.Aslında dün taslak olarak kaydettim de blogla boğuşurken yayınlamak istemedim.Buyrun:.

Atatürk ’Mustafa’yı görse...


DİYELİM ki Atatürk beyaz atının üzerinde çıkageldi, yanında İsmet Paşa, komutanları, yaverler...

Aşağıda Cumhuriyet Bayramı ve herkes "Mustafa"yı seyretmek için kuyruklarda.

Atatürk, İsmet Paşa’nın kulağına eğilerek:

"Şu arkada, elinde bazuka gibi boru olan, topçu neferi midir?.."

İsmet Paşa:

"Hayır Gazi Hazretleri, o Can Dündar, muharrir... Elindeki kamera aleti, hususiyeti sinema çeker..."

"Niye atlarımızın kıçını çekiyor?.."

"Buna ’insani boyut belgeseli’ diyorlar..."

Ata:

"İlke ve inkılaplar yönü ile de belgesel imal ederler mi bu fikriyatta olanlar?.."

"Sponsor lazım..."

"Sponsor bir nevi milli şuur gibi bir şey midir?.."

İsmet Paşa:

"Hayır Gazi Hazretleri, parayı veren... Parayı kim veriyorsa, şuur o cihette nüks etmektedir..."

Atatürk:

"Pekiiii... Aziz milletimiz sinemaya girip, aziz askerlerimizin cephelerde elde ettikleri muazzam zaferleri vefa hissiyatları içinde mi seyretmekte?.."

İsmet Paşa:

"İnsani yön belgeseli hesabıyla bakmaktadırlar, gece karanlıkta önderimiz ne yapmakta..."

Ata:

"O karanlık gecelerde uykusuz kalıp bir hür vatan yaratma sancılarımın acısını anlamışlar demek ki..."

İsmet Paşa fısıldayarak:

"Hayır, bir oturuşta büyük rakı içtiğiniz, gece karanlıktan korktuğunuz ima edilmekte..."

Atatürk hüzünle:

"Buna asıl aydınlıktan korkan hilafetçiler sevinecekler... Onlar hálá dergáhlarında oturuyorlar mı İsmet?..."

İsmet Paşa:

"Hayır Gazi Hazretleri, devletin tepesinde oturuyorlar..."

"Peki, Cumhuriyet Bayramı diye neyi kutlamaktadır bu millet..."

İsmet Paşa:

"Cumhuriyetten geri kalanını..."

Atatürk, atını çevirir:

"Gidelim Paşa..."



Bekir Coşkun..

11 yorum:

öykü dedi ki...

Bekir Coskun un yazılarını cok severek okurum Bu yazısıda oyle.. yıne tum dusuncelerımızı en guzel seklıyle ıfade etmıs..
Ben Ataturk konusunda ,Cumhurıyetımız konusunda hassasım.. Bazı degerlerımız vardır kı.. korunması gerekır sonuna kadar..Hele kı bırlık beraberlıgımıze en muhtac oldugumuz su donemlerde..
dıye dusunuyorum.

sevgılerımle..

öykü dedi ki...

Bu arada yenı blog renklerı cıkolatayı cagrıstırdı bana :))

Cok tatlı.

Ümit Kurt dedi ki...

Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın derdi rahmetli Uğur Mumcu. Bunu lütfen unutmayalım. Yazıyı yazan Bekir Coşkun bile olmuş olsa Mumcu'nun söylediği bu gerçeği değiştirmiyor. Bu blogu takip edenler, bu yazıyı görüp belgeseli izlemeye gitmezlerse üzülürüm ben.

Ben izledim dün ve mutlaka bir kez daha gidip izleyeceğim, daha sonra film hakkında yazıcam.

Tek kelimeyle muhteşem bir belgesel olmuş bence. Benim gittiğim sinema salonundaki herkes belgeselin bitiminde ayağa kalkarak alkışladı.

Bekir Coşkun'u etten kemikten, acılar çekmiş, ayrılıklar yaşamış, yalnız kalmış bir Atatürk görmek rahatsız etmiş olabilir ama ben yüreğimdeki Atatürk sevgisini ilk defa bu kadar coşkuyla hissettim...

Nurtella dedi ki...

Öykü ben de aynı fikirdeyim.kesinlikle bazı konularda daha hassas olunmalı ve layık olduğu saygı ve değer verilmeli.Tşk beğendiğine sevindim temayı canım.

Nurtella dedi ki...

Ümit ben izlemediğimi ve şahsi yorumumu yazmadığımı söyledim,ama duyduklarımı paylaşmama engel olmamalı bu ve olumsuz eleştiriler beni vazgeçirmedi tam aksi daha merakla bekliyorum ve bunun bir pazarlama taktiği olabileceğini de düşünmeye başladım açıkçası.

Aynı şey Nazım Hikmet filminde de olmuştu hatırlarsan.Daha hassas bir dengesi olmalı demek diye düşünüyorum -ki ben de rahatsızlık duyabilirim izledikten sonra bunu paylaşma hakkım olduğunu düşünüyorum.

Yerinde bir kaç eleştiri vardı tv de izledim ve "neden"diye sorduklarında ben de "neden olmasın" diyorum dedi Can Dündar gülümseyerek..
Hazırlıklı ve olgun bir tavır gösterdi.(bazıları pişkin diye yorumlayabilir)
"Beğenen de beğenmeyen de olacaktır ben bir adım attım" dedi.Ve gerçekten de yerin dibine sokan da göklere çıkartan da var şimdiden.
Pek hoş kelamla başlamamış yorumun ama,hadi beni geç şimdi olumsuz eleştirenlerin hepsi mi bilgisiz?Ülkü Adatepe de beğenmemiş ve böyle mutsuz ve yalnız olmadı hiç dedi o da mı bilmiyor?
Senin de daha hoşgörülü olmanı beklerdim açıkçası..

Ümit Kurt dedi ki...

Ben hoşgörüsüz bişey yazdığımı sanmıyorum ama öyle hissettirdiysem özür dilerim. Belgeseli beğenip beğenmemek insandan insana değişebilir, bu konuda kimseye bişey diyemem. Ama ben beğendim gerçekten.

Ülkü Adatepe belgeselin ilk bölümünü beğendiğini ama son bölümünde Atatürk'ün sürekli rakı içen, yalnız bir adam olarak gösterildiğini ve bunun doğru olmadığını söylüyor. Atatürk'ün manevi kızı olarak bu şekilde tepki göstermesi çok doğal.

Olumsuz eleştiri yapanların bilgisiz olduğunu da söylemedim. Belgeseli izlemeden bu şekilde bir eleştiriyi yayınlamış olmana üzüldüm sadece, bunu belirtmek istedim.

PaNDoRa dedi ki...

Özellikle Türklerde daha çok olan eleştirme ve önyargı olaylarına hastayım kuzu. O kadar saygısızlar ki, insana olmayan saygıyı emeğede göstermiyorlar.
Henüz gitmedim filme bu hafta inşallah, ama fragmanını izledim o kısacık alıntı bile bir harikaydı. Konu "Atatürk" olunca malesef insanlar hadlerini aşıyor artık rahatlıkla, saçmalamayı da hak görüyorlar kendilerine. Her kötü yorum yapan (Atatürk hakkında) adinin ta kendisi bana göre, böyle adiler de çoğaldı aramızda biliyorsun. Bu filmde de böyle şeyler yaşanması normal. Üzücü ama, yaşanıyor malesef :((


Bu arada yeni şablon çok hoş gerçekten, e ama izin verde kalsın biraz, olur mu kuzuu??

NaKHaR dedi ki...

ne mustafa o bildiğim mustafadır artık, ne de geride kalanlar mustafa'nın bıraktıklarıdır...

kesinlikle üzülüyorum, aydın kesimlerin bile ümitsizliğe düşmelerinden :(

Flame dedi ki...

Bende kim ne söylerse söylesin izleyeceğim canım.

öykü dedi ki...

Fılmı ızleyen ve elestırenlerın hepsı Ataturk cu ve cumhurıyet cızgısınde bılınclı objektıf ınsanlar.. Eger fılmde bı yanlıs yaklasım bulmasalardı Bence tam tersıne '' mutlaka gıtmelısınız.. Ataturk u anlatan cok ıyı bır fılm'' cumlelrı ıle desteklerını esırgemezlerdı.. Bı tenkıt varsa ..bosuna degıldır..

Mehtap dedi ki...

Bu filmi mutlaka bende izlemek istiyorum.Yalnız yazı beni çok etkiledi.Öyle ki atamız bizi yukarlardan izliyorsa eminim kemikleri sızlıyordur.