02 Ekim 2008

Geleceğin Suçlusunu Yetiştirmenin En Basit Kuralları

OKUYUNCA ŞOK OLDUĞUM BİR YAZI..TAM YERİ TAM SIRASI SANIRIM:)
ALTTAKİ YAZININ DEVAMI ASLINDA YA
UZUN OLDU BURAYA ALDIM

..
NASIL İYİLİK YAPTIĞINI DÜŞÜNÜP ZARAR VERİYOR İNSAN ÇOCUKLARINA OKUYALIM:

Geleceğin Suçlusunu Yetiştirmenin En Basit Kuralları
*- Daha küçükken çocuğa istediği herşeyi vermeye başlayın! Bu şekilde o, herkesin onun geçimini sağlamak zorunda olduğuna inanacaktır..
*- Kötü sözler söylediği zaman gülün! Böylece o kendisinin akilli olduğuna inanacaktır.
*- Ona düşünmeyi ve beynini kullanmayı hiç öğretmeyin! 21 yaşına gelince kendi kararlarını, kendisi versin diye bekleyin!
*- Yerde bıraktığı herşeyi kaldırın; kitaplarını, ayakkabılarını, kıyafetlerini, onun için herşeyi siz yapın ki; o bütün sorumluluklarını başkalarına yüklemeye alışsın!
*- Onun gözünün önünde sık sık kavga edin ki; bu sayede aile bir gün parçalanırsa çok fazla üzülmesin.
*- Ona istediği kadar harçlık verin ki; hiçbir zaman kendi parasını kazanmanın ne olduğunu öğrenmesin.
*- Yiyecek, giyecek ve konforla ilgili bütün arzularını yerine getirin ki; istediklerine ulaşmak için çalışmak gerektiğini öğrenmesin.
*- Komşulara, öğretmenlere, polislere karşı daima onun tarafını tutun ki, onların hepsine karsı peşin hükümleri oluşsun.
*- Bütün bunları ve benzerlerini yaparak yetiştirdiğiniz çocuğunuz bir gün suç islerse, kendisinden özür dileyin!

Ama onu felaket dolu bir hayata hazırladığınız için kendinize teşekkür etmeyi
ihmal etmeyin!!

Bu belge ABD Houston Polis Müdürlüğü tarafından hazırlanmış ve
kentteki tüm evlere ve okullara dağıtılmıştır..

15 yorum:

karazade dedi ki...

Abla çocuk yetiştirmek bir sanattır bana göre. Herkes çocuk yetiştiremez, herkeste o potansiyel bulunmayabilir. Yani kısacası herkes çocuk doğurmasın. Nüfusumuzun büyük bir bölümünü gençler oluşturuyor, onlar bizim hazinemiz. Biz onlara genc demişiz. Genc, Farsçada hazine demek. Atalarımızda bugünün küçüğü yarının büyüğü anlayışı gelişmiştir. Gençlerimiz bizim geleceğimizdir. Yarınımızın garantisidir. Ne yazık ki benim yarına dair kaygılarım var. Umarım kendi öz kültürümüzden, gelenek ve göreneklerimizden, töremizden uzaklaşmayız;)

emine dedi ki...

Canım, önce Ramazan Bayramını kutlarım. Çok doğru bir yazı, malesef bu durum anne ve babayı da aşıyor. Diğer akrabalar anneanneler, babaanneler ve halalar derken hepsi birden siz izin vermeseniz de çocukların her istediğini yapmaya çalışıyor. Bir de onlar uzak durabilseler çocuğunu sadece anne ve baba yetiştirebilse... (en azından bizim ailede böyle)

Seyyah dedi ki...

Valla ben size ne diyim bilememdim.Nutkum tutuldu adeta.Ellerinize,yureginize saglik.Harika bi blok olmus.Inan cok begendim cok.Hersey adina cok tesekkurler.Sifre sizde kalsin.Not edin bi yere benim icinden cikamadigim durumlarda lazim olacak cunku ;) tekrardan cok Tesekkur ederim.Bu arada yazilarinizi takip edecegim yorumlara baslamadan once musade edersen bastan okuyup sizi biraz tanimak isterim.Sevgiler sevgili bendeniz.

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Çok doğru bir yazı bu ne güzel yapmışlar.çocuk yetiştirmek bu zamanda gerçektende çok zor yaaa.Paylaşımın için sağol canım.

Emre KORLU dedi ki...

şok oldum..
manyak mı bu insanlar..
çocuk değil canavar yetiştirecekler..o çocuklarada yazık acıdım valla..
o yüzden abd katilden sapıktan hırsızdan geçilmiyor..
bize böyle bir yazı dağıtılsa bu suçlar konusunda epeyce çökeriz her halde..
ama çoğu aileler bu yazıda geçen çoğu maddeyi çocuklarına uyguluyor bilmeden istemeden..yeterki çocuğumuz üzülmesin diye..
bu yüzden ilerde bir evlatlık alırsak çocuk nasıl yetiştirilir iyice bilgi sahibi olmak istiyorum..hatta şimdiden başlasam iyi olacak..

ŞAHMARAN dedi ki...

yazık diyorum sadece yazık bu insanların insan yetiştirmek için bildiği en akıllıca yöntemler bunlar mı.yazık gerçekten.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Nekadarda yanlış yetiştiriyor bazıları çocuklarını değilmi.Bende şok oldummm. Bunu kopyalayım velilerime vermem lazım :)

Nurtella dedi ki...

KARAZADE ben her zaman çocuklarıma "en değerli hazinemsiniz" derim.Ve Tanrının emanetleri.ona göre de davranırım elimden geldiğinca.hatalar yapmamamız için çok özen göstersek te ciddi bir emek bu..Herkes elinden geldiğince kendi evladına özen gösterip geleceğe dair hayırlı bir birey yetiştirebilirse,korkmana gerek kalmaz değil mi?Herkes değerlerine önem verip öğretebilirse ne mutlu.
Kıymet bilip karşılık veren evlatların olursa tabii.senin gibi:))


EMİNE çoğumuzda böyle.sevdiklerinden farkedemiyorlar verdikleri zararı.Hoş karışan çok olması zararlı gibi görünse de hayatta her zaman değişik ortamlara girip değişik insanlarla karşılaşackalr sonuçta.Aslolan anne babadır merak etme:)

Nurtella dedi ki...

ELV canım utandırma beni ne demek,paylaşmak için burdayız.Sadece derdi kederi değil sevinci de,bildiklerimizi de..sevgiler benden..

GÖKKUŞAĞIM sen de sağol öpüyorum seni..

Nurtella dedi ki...

GAY-YOR teoride ne kadar çok bilgin olursa olsun,bir çocuk bütün bildiklerini boşa çıkartabiliyor ya da unutturuyor insana.ve herkes derdi bunu(ben de inanmazdım:))
Asla hiçbir kitaba kurala uymaz çocuklar.Ciddi bir emek ve çaba en önemlisi sabır gerekiyor.
ama sevginin açamayacağı kapı var mı??senin de kocaman kalbinle bir çocuğa çok vereceğin değer olduğunu biliyorum.nasip olur inşallah canım.
Bana çook eski bişeyi hatırlattın gözlerim doldu,uzun olucak burda:))

SALİH ne yapacağını şaşırıyor kimisi ve ebeveyn olmaya uygun olmuyor ama yazıkki olduktan sonra anlıyor bunu..:(
yeterki sussun tepemden gitsin diye yapıyorlar çok hatayı.

Nurtella dedi ki...

ÇİÇEĞİM önce velileri bilinçlendirecek öğretmenler lazım,çok iyi edersin yap bunu mutlaka:)

Emre KORLU dedi ki...

hatırlattığım o olayı yazmanı istesem çok şey istemiş olur muyum..:)

Nurtella dedi ki...

anlatırım tabi,ama burayamı başka yeremi yazsam bilemedim canım:)

Emre KORLU dedi ki...

maile yazsan..

Nurtella dedi ki...

ok canım yazarım:)