29 Nisan 2008

Yakınlarımız dışında bizi etkileyen üç kadın..

Sevgili FORTUNA beni mimlemiş,onur vermiş,çok teşekkür ediyorum tekrar.Hem silkelenme zamanım geldi bu ara değil mi?
Konu;yakınlarımız dışında bizi etkileyen üç kadın..Aklıma ilk gelen ve bende hayranlık uyandıranlarla başlamak istiyorum ,


SEZEN AKSU
O bir yengeç burcu.Benim gibi:)Gel-gitleri çok olan ve her ruh durumunu yansıtabilen biri.
Ve benim hayatta en kıskandığım şeyi,duygularını sözcüklere dökebilmeyi en güzel şekilde yapan kadın.Birde bunu melodilerle CANLANDIRIYOR..Hayat veriyor..
İnanılmaz bir yetenek,Tanrısal bir güç gibi bişey bu benim için.Her hali içten,içinden geleni söylüyor,yazıyor ve yapıyor.Sadece bu bile takdir edilmesi için yeterli benim için.Ve asla egosunun esiri olmayan,paylaşmayı seven,insanları seven,gençlere gönülden yardımcı olan başka biri var mı?Kaç kişiye yol açtı ama gördüğüm çoğu zaman nankörlükle karşılık buldu.Gene soğumadı insanlardan.Nadiren bi şarkı hoşuma gittiğinde mutlaka sezen in eseri çıkıyor.Sözleri o kadar yakın kalbime.Bende her dönem izi olan şarkıları var.Dinlemekten asla bıkmadığım tek isim o.Onun şarkılarıyla hayatımı anlatabilirim.:))kitap ta yazdı serçem..
Anlatmaya kelimeler yetmez zaten sevmeyen yok nerdeyse.Sahnede devleşen minik serçe..

Ve AYSEL GÜREL..Pek çok insanın olmak isteyip olamadığı kadar dürüst ve kendisi gibi yaşadı.Özgürlük onunla başka bir anlam buldu:)Bir röportajında izlemiştim hiç unutamam;"deliyim derseniz kimse laf etmez,yoksa her yaptığım laf olucaktı rahat edemiyecektim ama böyle delidir yapar o dediler rahat ettim,bu yüzden kendim taktım bu lakabı" demişti.Gencecik kaldığı zaman hayatın ortasında 2kız çocuğuyla,korunma yolu seçmişti bunu kendine ama yazdığı sözlerde ruhunda nasıl bir kırılganlık ve güzellik taşıdığı ortadadır.Aysel Gürel kendisini şöyle tanımlar; İki ayrı Aysel Gürel var. Biri perukasını takar, makyajını yapıp delimtrak hareketlerle ilgi çeker ve lafı patlatır. Sabah kalktığında kapıyı çekip Amerika’ya gidebilecek bir Aysel. Bağımsız, özgür bir kadın. Diğeri de öğretmen kimliğinde, kültürlü; bunu çekinmeden söylüyorum,çünkü kültür Türkiye’de tamamen dibe vurdu. Alfabeyi okuyana, internetin başına oturup yazan çizene ne kültürlü diyorlar. Kültür sonsuza kadar okumaktan geçer.. Nasıl haklı..
TOPRAĞI BOL OLSUN.Kızının okuduğu vasiyeti ise şuydu:
“Tüm kadınlara söyle; bilsinler ki ben 80 yaşıma kadar çalıştım ve dimdik ayaktayım. Çalışmak ve ayakta kalmak güç ama ben başardım, tüm kadınlar da başarabilir
"
Komik bir anı ise şöyle:
Apartmana bocek ilacı yaptırmak isteyen komsularına;" bocekler sinekler bu dunyanın gercek sahipleridir onları olduren katildir "demis apartman sakinleride kızlarını arayıp anneniz boyle boyle diyo demisler mehtap ar soyle cevap vermis:
annemin evde besledigi hatice isimli bir hamambocegi vardı onu terlikle oldurdugum icin bana katil diyip beni evden kovdu ben karısmam:))

EMMA GOLDMAN, 19. yuzyil sonlari 20. yuzyil baslarinda yasamis bir anarsist kisilik.. bugunku litvanya topraklarinda dogup buyumus, 19. yuzyil sonlarinda underline;"A.B.D'ye goc etmis, oralarda bir taraftan cesitli islerde calisirken,bir taraftan da anarsist harekete katilmis ve bir ara evlendigi Alexander Bergmanile de burada karsilasmistir. ilk baslarda siddet yanlisi anarsist kimliğe mensup olmussa da, sonradan hümanist anarsizme dönmustur.
20. yuzyil baslarinda yaptigi birinci dunya savasi ve askerlik aleyhtari propaganda yuzunden, vatandasliktan cikarilmis, kocasi ile birlikte sovyet rusyaya surulmus, orada gordugu otoriteryen sosyalizmden midesi bulanmis olarak orayi da terketmis, ve 1940'daki olumune kadar bati avrupa ve kanada'da yasamis ve anarsist faaliyetlerine devam etmistir. Tutkuyla dans etmesini eleştiren yoldaşlarına işte böyle cevap verdi Emma Goldman: “Dans edemeyeceksem bu benim devrimim değildir!” 20. yüzyılın başında Amerika’da doğum kontrolü, eşcinsellerin özgürlüğü, 8 saat çalışma hakkı için savaşan, özgür aşkı savunan ve “Kızıl Emma” lakabıyla anılan Emma Goldman, bir anarşist ve feministti. Özgür ruhunu yansıtan yukarıdaki sözleriyle hem çağdaşlarını hem de gelecek kuşaktan bir çok kişiyi derinden etkiledi.Kitapları
..buyrun burada ve mutlaka tavsiye ediliyor,ben birini ısmarladım.

Yabancı birilerini özellikle yazmak istemedim.Anılması gereken,hayranlık uyandıran o kadar değerli Türk bayanlar var ki.Ama Emma bana bizden birini anımsattı,HALİDE EDİP ADIVAR ı..:)

VE BİZİM TARİHİMİZDE GURUR DUYULACAK ,DÜNYAYA ADINI DUYURMUŞ,
ÖZELLİKLE "İLK" LERİ BAŞARMIŞ İSİMLER VAR.
3 LE SINIRLAMAK HAKSIZLIK OLUR,HEMEN AKLIMA GELENLER;

SABİHA GÖKCEN,
Dünyanın ilk kadın savaş pilotu , Atatürkün manevi evladı.Sabiha Gökçen'in temsil ettiği değerleri son derece yalın ve çarpıcı bir biçimde anlatan klasik rock opera tarzında bestelenmiş eserin anlamlı sözleri:

Gökyüzü kapkaranlık
Tek ışık bile yok
Kanatları umudun çaresizce kırık
Gördüğün ilk bulut,gökyüzünde yanan ateş
Sonsuzlukta bir kadın o; elleri güneş.
Önce bir çift çelik mavi göz gördü
Göklerde ilk meşaleyi
Kanatlandı zafer özgürce fethetti göğü
Bir milletin sevgisini...

AFİFE JALE
Tiyatronun Ilk Müslüman Kadin Oyuncusu..Düşünün nasıl bir cesaret ve özgüven:)

HALİDE EDİP ADIVAR
Unutulmaz yazar. Hayatı yazmakla bitmiyecek başarılarla dolu.1920'de Anadolu'ya kaçarak Kurtuluş Savaşı'na katıldı. Kendisine önce onbaşı, sonra da üstçavuş rütbesi verildi.Sonra fikir ayrılıkları sebebiyle ülke dışında yaşamak zorunda kaldı ve muhteşem eserler yazdı..Birsürü dile çevrildi ve ingilizce yazdıklarıda var.Hayatını ibretle okumakta fayda var.Yazmakla olmayacak.

SEMİHA BERKSOY
İlk Türk kadın opera sanatçısı ve ressam

ve Ayşe Kulin (onuda çok severim) bir romanında tanıdığım FÜREYYA (KORAL)var okumanızı tavsiye ederim muhteşem bir tarihi kitap.



Ben de ZARİFEMİ, ÇİÇEĞİMİ ,GÖKKUŞAĞIMI,
,e birde erkek gözüyle lazım,sevgili RECEP HİLMİ kardeşçiğimi MİMLİYORUM davranın kalemlere..(kişi sınırı yoktu herhalde değil mi?:))

19 yorum:

Recep Hilmi Tufan dedi ki...

Ya bu konuda beni 3K da mimlemişti. Ne yazacağımı, kimi yazacağımı bilemediğim için hâlâ bekliyordum öyle. En kısa sürede cevap yazayım. 3K' ya da ayıp olmasın böylece...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canımcım, ne güzel olmuş şablonun böyle. Cıvıl cıvıl içim açıldı. YAzlık şablon. Ayy çok hoşuma gitti :)))
Hemen mimimi dikkate alacağım canım. Düşünmeye başladım. Çok özlemişim seni. iyi ki döndün. Bakamadım hafta sonu rahatsızdım. Kusura bakma tatlım. Öptüm kocaman.

HAYAT dedi ki...

ne güzel anlatmışsın öyle bir içim su gibi.yüreğine sağlık

'Berrin' dedi ki...

bendenız; mımını gerı mı aldın benden :))) üüüüüü :) baska bır arkadas daha mımlemıstı zaten yazacaktım sımdı farkettım sılmıssın..

Nurtella dedi ki...

RECEP tamam,3k nınkini cevapla sen ablam,farketmez,konu güzel özel blogunda var eksik kalma istedimdi:S

BERRİNCİM recepte başkası mimlemişti zaten dedi,sende mimlenmişsin farketmedim,üzüldüm azcık galba o yüzden tatlım geri almasımı olur mim in yaa:))

ÇİÇEĞİM cevapla sen kuzum,bende sana içaçıcı şablon yapmazsam neyim:)))

HAYAT sende cevapla ablam konu çok güzel,çok tşk canımsın

Recep Hilmi Tufan dedi ki...

Yok iki konu da aynı olacak ya ikinizinkini de cavaplamış olacağım yani :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canımcım, sana mail attım. Şablon için sana ne vermem gerek diye. Şifremi birde mail adresimi istiyorsun canımcım. Şöyle beyaz olsun. Çiçekli olsun minik minik :)) Heuheue:)) Çok sevindim.

PaNDoRa dedi ki...

Canımmm ben geldimm. Ne güzel yaa, burada bir hareket görmek inanılmaz keyif verdi bana :) Bu arada çok iyi yorumlamışsın idollerini, özellikle Sezen Aksu, Aysel Gürel ve de anarşist ruhlu her düşünceyi sevdiğim için tabi ki de Emma Goldman. Ya aslında ne bileyim işte örneklerinin her biri mükemmel canım. Sağol paylaşımın için. Seni seviyorum :) Görüşürüz...

elçince dedi ki...

Ayselin saçlarının rengi çok güzellllll:))))

Aylin Ünlü dedi ki...

Bendenizzzzzz bayıldım şablonuna bende değişiklik istiyorummmmmmmm !!!!!!:))))
Bu arada yazılarınla tekrar burada görmek çok güzel,öpüyorum

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

CANIM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. ŞABLONUMU ÇOK BEĞENDİM. ELLERİNE SAĞLIK. KOCAMAN ÖPTÜM.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

canım yaa benim sayfadaki cerenle şablonumuz ikiz olmuş. pişti olmuşuz:(
pişti olmuşsunuz diye haber verdilerde farkettim. ne yapacazzzzz????

MERKEZ BURASI dedi ki...

efendim bune şıklık süper bir değişiklikle gözümüz gönlümüz ferehladı! Cok begendim yeni temanızı! Uzun zamandır ugrayamamıştım blogunuza ama geldim şimdi gidemiyorum:D Sizin Demis i önerdiginiz güden beri onun kaç albümünü bulmuş olabilirim! 40 gibi bir rakama ulaştım. Demis yememiş içmemiş albüm yapmış anlaşılan aman zaten o yapsın degil mi:D zaman buldukça eklemeye çalışmalımıyım diye düşünüyorum...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

canımcım sana mail attım tatlım.

fortuna dedi ki...

bendeniz şahane bir yazı çıkarmışsın.keyifle okudum. zaten sen yazarsın da keyif almamak mümkün mü.bu arada bilgisayarımda bir sorun var.arkadaşın bilgisayarından yararlanıyorum.bu nedenle yazmak için geciktim.sevgiler.çok öpüyorum.

Nurtella dedi ki...

RECEP tamam ablam ama elini çabuk tut bu kadar düşünmen ayıp aaa:)

PANDORA,anarşist ruhlu miskin kedileriz her an tısslayabiliriz ama dimi;))bende seni canımm,tşk

ELÇİNCE,önce hoşgeldin diyim,evet çok renkli bir karakter ve dışavurumu,bende en çok bu resme bayıldım araken google da:)

AYLİNCİM yeni taşındın ya blogudamı taşıcaz:)zaten değişmişsin bişiler ne istiyosun söle bakalım:)

MERKEZ BURASI,çok mutlu ettin beni gene,temamı beğendiğine sevindim,içaçıyo beyaz değil mi?bende çok sevdim bu şablonu ama bozuktu bulduğumda valla ben yaptım gene:)))
Veee hem demisi dinliyosun hem biyandan yeni cd ler buluyosun ha,aman kaçırmıyım,çok tşk..

FORTUNA,asıl ben teşekkür ederim,çoksağol,ben kendi yazdıklarımı başarılı bulmuyorum her zaman ama konuda çok güzeldi:))

Recep Hilmi Tufan dedi ki...

Benim gözümde değerli 3 kadın bulamadım hâlâ :)

Nurtella dedi ki...

RECEEPPP haksızlık ediyosun ama,linç edilicen bak söylemedi deme:))
ayrıca senin gözündekiler değil,dünyanın gözündekiler lazım yoksa kim tanıcak onları,anladın sen onu hehe:D)))

Anonymous dedi ki...

cok tesekkurler ilginc