01 Nisan 2008

ÇAY SİMİT VE PEYNİR...

DÜN SABAH UYANIR UYANMAZ CANIM NASIL SİMİT ÇEKTİ ANLATAMAM,
AMA ŞÖYLE SICACIK İSTANBUL SİMİDİ..
ESKİ EVİMİN KARŞISINDA SİMİT SOFRASI VARDI,AYNI OLMASA DA BENZER GİDİP ALIRDIM ÜŞENMEDEN,AMA BURDA YOKSmileyCentral.com
ZARİFEM SİMİT GETİR BİDAHAKİ GELİŞİNDE YAA:;(

ÇAY ZATEN VAZGEÇİLMEZİM,OLMAZSA OLMAZIM..
GÖZÜMÜ AÇAR AÇMAZ AKLIMDA,TATLI BİR SOHBETİN YANINDA,
MORALİM BOZUKKEN DENİZ KENARINDA,YORGUNLUKTAN ÖLMÜŞ BİR HALDE EVE GELDİĞİMDE HİÇ AKLIMDAN ÇIKMIYO Kİİ:))
OYSA ESKİDEN HİÇ SEVMEZDİM,YAZIK ETMİŞİM ONSUZ GEÇEN ZAMANA:)

NEYSE,DÜN DUYGUSAL ŞİİRİMDEN ÇOK ÇAYIMA GÖSTERDİĞİNİZ SEVGİDEN VE İLGİDEN SİZİNDE "BENDEN
" OLDUĞUNUZ SONUCUNA VARDIM:))
VE BANA YILLAR ÖNCE ARKADAŞIMIN
GÖNDERDİĞİ VE ÇOK SEVDİĞİM
BİR ŞİİRİ HATIRLATTINIZ.

SIRASI GELMİŞKEN ONU PAYLAŞMAZSAM OLMAZ.
NEFİS BİR RESİMLE TABİİ..



Basit yaşayacaksın...

Mesela susayınca su içecek kadar basit.
Dört çıkacak, ikiyi ikiyle çarptığında.
Tek düğmesi olacak elindeki cihazın;tek bir düğme, tek bir cümle gibi;
sevince lafı dolandırmadan söylediği“seni seviyorum” gibi.
Basit bir öpücük yetecek sana;basit sıcak bir öpücük
ve o öpücükle dolacak tüm günlerin, tüm düşlerin.
O öpücük için yapacaksın hayatının kavgasını,o öpücük için yiyeceksin hayatının dayağını.
Kabak çekirdeği verecek sana rakamların veremediği mutluluğu.
El yazısıyla yazılmış eğri büğrü bir mektup olacak
en değerli kağıdın;hep yanında taşıdığın,atmaya kıyamadığın.
İki harekette giyiniverecek,iki harekette soyunuvereceksin.
Kısacık olacak uyanman ve yola çıkman arasında geçen süre;kısacık olacak
Sıcacık kollara dolanman ve yolculuklara çıkman arasında geçen süre..
Kendin bile anlayabileceksin yazdıklarını;bakışların bile anlatabilecek kendini.
Beklentilerin de basit olacak.
Kaf Dağı’nın önünde bekleyecek mutluluklar.
Bir ıslıkta bulabileceksin en uzun dostluk romanını;ya da bir damla gözyaşı yaşatacak sana en ucuz aşk romanını.
Pankreasının sağlığına dua edeceksin kapatırken gözlerini.
Zafer işareti yapacaksın tuvaletten çıkarken.
Bir kaşarlı tost olacak aradığın.
Nasıl oturacağını bilemediğin sofrada;parmakların olacak en kıymetli çatalın.
Yine, aynı parmaklar çözecek en karmaşık denklemleri.
İskender’in kılıcı duracak avukat rehberinin yanında.
Bir filarmoni orkestrası veremeyecek sana kontrplak bir gitarda, doğru basılmış bir “fa diyez”in mutluluğunu.
Makyajın ilk “a” sına kadar bilmen yetecek.
Temizlik kokacak en pahalı parfümün
“Bilmiyorum” diyebileceksin bilmediğinde ve çok normal olacak onu da bilmeyişin.

Tek dereden su getirmen yetecek, bir “istemiyorum” diyebilmeye.
Ne durduğu farketmeyecek abanın altında..
Saatin, sadece saati gösterecek;
Telefonunu sadece telefon etmek için kullanacaksın.
Küçük bir not defteri olacak bilgini en hızlı sayan..

Basit yaşayacaksın, basit.
Sanki ..
yaşamın bir gün sona erecekmiş gibi basit...

YALÇIN ERGİR

19 yorum:

fortuna dedi ki...

yaşamın basit olması gerektiğini, çay simit peyniri görüntüleyen fotonuzdan daha iyi hiçbir şey anlatamaz.yaşam,aynen şiirde anlatıldığı üzere basit olmalı ama maalesef bizler hırslarımıza kapılarak yaşamı karmaşık hale getiriyoruz.sevgiler:))

HAYAT dedi ki...

çay ve simit akşam üstlerinde çıtır çıtır dükkanda keyifle yenen enfes bi şey.sabah sabah nasıl özendirdin.
şiire söylencek laf yok mükemmel bi şey

PaNDoRa dedi ki...

Canımcıım bu şiir tam beni anlatıyor basit yaşama konusunda çok yetenekliyim, hırslanmalarla vs canımı sıkmıyorum o duygu beni ele geçiremiyor. Ne vardı birde çok duygusal olmasaydım :( tek sorunum bu sanırım her şeye üzülmek ve beni duygusal anlamda etkilemesi... Ne bileyim öyle işte...

Nurtella dedi ki...

FORTUNA evet benim içinde bakarken mutluluk veren bir resim bu..çünkü herkesin ulaşabileceği kadar yakın..
hırslar bana çok uzak..çok tşk:))

HAYAT,bugünde sabah ye:)

PANDORA,canım benim,aynen ruhuma o kadar dokunmuş ki şiir,yıllardır defterimde yazılı olarak durur ve ben mutluluğu uçlarda aramam,bir parça huzur,bir parça sevgi ve bir demli çay yeter..
sende çok duygusalsın biliyorum bu ara galiba daha yoğun..
çünkü insani bir duygu hüzün de..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım, bende çok severim simidi.Bak Adana simidide meşhurdur. Çok güzel bir yazı canım. Çok anlamlı. O kadar doğru ki Basit yaşamak gerekli aslında hayatı. Sevgiyle kal canım. Öptüm.

MERKEZ BURASI dedi ki...

simit yiye yiye bir hal olduk önceleri çok seviyorduk artık, yılda 1 belki yemeye başladık gerçi yine seviyoruz ama artık içinde olunca yenmiyor bu kadar!

Nurtella dedi ki...

ÇİÇEĞİM adananın herşeyi güzel,hele dostları,sen gibi:))

MERKEZ BURASI:az önce baktım sitene,
nasıl içindesin işin anlamadım ki:)
çok tşk gene beklerim..

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Nasıl da güzel anlatmış bu şiir her şeyi. Mutluluk için bir çay bir simit ve biraz peynir yetebilir insana. O insan yeter ki içindeki o insanı kaybedip kendini çarkın dişlilerine kaptırmasın.

Şimdi sabah sabah bu güzel havada, bu görüntünün üzerine, sahile inip bir dostla birlikte güzel bir simit-çay keyfi yapmak vardı ya... şşşt kız işin yoksa gelsene.:)

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

ablacım merhaba; simit ve çay :) akşama doğru güzel oluyor. temayı değiştirmişsin yine :) benimkine de bir el atsak :) şiire gelince can yücelin bağlanmayacaksına ne kadar benziyor. bana onu hatırlattı hemen.

MERKEZ BURASI dedi ki...

yaklasık 6 senedir pastane sektöründe çalıştım da artık ne simit sevdam kaldı nede pasta insan göre göre bıkıyormu ne?

Blogumu begenmenize cok sevindim. Bizede bekleriz efendim tüm isteklerinzle beraber elimizden geldigince de yardımcı olmayada çalısırız nede olsa ama paylaşabilmek!

MERKEZ BURASI dedi ki...

nede olsa amaç paylaşabilmek! demek istedim kıt türkçemin kusuruna bakmayın :D

PaNDoRa dedi ki...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

PaNDoRa dedi ki...

Canımcıım bir oyun kurdum dahil olurmusun lütfen :)

Sevgiler öptüm kocamaaannn...

http://alargu.blogspot.com/2008/04/benimde-mim-var-bende-insanm.html

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Çay ve simit süper ya ben bide simit ve ayrana bayılırım:)Şiirde çok hoş yaaa:))

Mutluveumutlu dedi ki...

Şiir çok güzel, dalarak okudum...

Bu arada benimde canım nasıl istanbul simidi istedi anlatamam :)

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Nar tanem nur tanem,canım kaldı bu simitleri görünce:)
Bir daha gelirken simit getiricem sana merak etme:)
Öperim kocaman

'Berrin' dedi ki...

simit yemeyeli yıl oldu, nasıl canımı cektırdın sımdı..ceza olarak koy ucaga getırsın bana :))

siirde gercekten cok basit :) yani güzel;)

Nurtella dedi ki...

GÖKHAN evet tarzını nazım hikmete ve can yücele benzetiyolarmış hatta bu şiir için nazım yazıp tezkip ettirmişler bazı gazeteler:))el atmakla kalmadım bakalım beğenicekmisin:))

İNCEGÜL ah gelmezmiyim,inşallah birgün kısmet olur:)

MERKEZ BURASI ne güzel işin varmış yaa,hayırlısı tabii.çok tşk yorum yazdım sana istediğim albümleri gerçi bulunucak gibi değil ama:S

PANDORA dahil oldum da tam oldum evlere şenlik:))kimse kimsenin kelimesine ellemedi sanırsam yanlış anlaşıldı,bende başa yazayım bakım neler olcak ama tek topla hihi:))

Nurtella dedi ki...

ZARİFE cim sen hasret kalma bari benim içinde ye,bende bu özlem varken istanbulu buraya taşıman gerekicek bu gidişle ahh ah:))bende öptüm kelebeğim

MUTLU kargoyla yollasınlar bari demi canım yaa:))

BERRİN cim ahh sorma biz iki adım becerip gidemedik ne desen haklısın sen..bir gün biter bu hasretler elbet..öptüm çok..